۴ تکنیک در وردپرس که باید بدانید

سلام همراهان همیشگی همیار وردپرس

از روزی که وردپرس شروع به فعالیت کرد تا کنون میلیون ها نفر از این سیستم مدیریت محتوا برای ساخت وبلاگ های کوچک و یا سایت های بزرگ استفاده میکنند. از این رو لازمه که این دست افراد همیشه اطلاعات خودشون رو پیرامون این سیستم به روز نگه دارند تا بتونن پیشرفت های زیادی رو تجربه کنند. امروز برناممون اینه که ۴ تا تکنیک ضروری رو برای توسعه دهندگان وردپرسی مطرح کنیم. پس با ما همراه باشید…

۱- استفاده از ساختار داده

ساختار داده شامل داده های کوچک که به صورت یک ماشین جستجو عمل میکنه و محتوای وب رو نیز آنالیز میکنه. این شیوه یکی از جدیدترین روش ها برای آنالیز اطلاعات در حوزه ی وسیع به شمار میره.
گوگل یکی از رایج ترین ابزارها برای ساختار داده به شمار میره که بسیار بر روی سئو و ساخت ساختار داده ها موثره. میتونیم راه های خوبی رو برای انواع برچسب ها برای گونه های داده شامل آدرس ها و سایر تولیدات در موقعیت ها حوادث گوناگون داشته باشیم. یکی از راحت ترین راه ها برای افزودن ساختار اطلاعاتی استفاده از افزونه ی Yoast SEO هستش!حتما با عملکرد این افزونه باید آشنا باشید و بدونید که این افزونه چطوری اطلاعات رو در گوگل تگ میکنه!

ساختار داده و قالب ها

تمامی سایت های وردپرسی دارای ساختار های مختلفی از داده هستند که از هسته ی وردپرس نصب میشن!برای بخش ساختار داده در قالب ها باید از مواردی که کدهای ضروری رو به تم ها اضافه میکنه استفاده کرد. یکی از بهترین ها در این زمینه استفاده از متا باکس ها هستند. متا باکس ها با ساخت جعبه هایی برای دانلود نشون میدن که میشه یک سری کدهای مهم رو به کدهای قالب افزود.

۲- استفاده از آیکون ها

genericon

برای استفاده از آیکون ها همیشه یهتره که از آیکون های استاندارد و رسمی استفاده نمایید تا هم جلوه ی بهتری داشته باشه و هم اعتبار خوبی به وبسایت ما ببخشه! یکی از بهترین افزونه هایی که در این حوزه و ساخت آیکون فعالیت میکنه افزونه ی Genericon هستش. که با نصب اون میتونید هزاران آیکون خوب رو ایجاد کنید.

  راه اندازی سیستم آموزش آنلاین وردپرس با LearnPress

 

دانلود صفحه افزونه

 

 

البته این نکته رو باید بگم که خیلی از وبسایت ها هستند که این آیکون ها رو در اختیار ما قرار میدند و به صورت کد های کوتاه شده میشه از اونها استفاده کرد!مثل آیکون های بوت استرپ!

۳- استفاده از بوت استرپ با وردپرس

bootstrap

فریم ورک بوت استرپ بسیار قوی و زیبا است و برای توسعه دهندگان وب خیلی سریع عمل میکنه. این فریم ورک دارای ویژگی هایی نظیر واکنش گرایی، استفاده از سی اس اس ، و آیکون های متفاوت و شبکه بندی های عظیمی است.
افزونه های بسیار زیادی در بخش های مختلف بوت استرپ وجود داره برای مثال کدهای کوتاه شده در بوت استرپ، آیکون های بوت استرپی، برچسب ها در بوت استرپ و…

۴- ساخت سایت های چند زبانه

همونطور که قبلا هم گفته بودیم برای ایجاد یک وبسایت چند زبانه راه های مختلفی وجود داره که سخت یا آسون هستند. سخت ترین راه نصب دو چند سیستم مدیریت محتوا در کنار همدیگه هست ولی بهینه ترین راه میتونه استفاده از افزونه باشه! شما با نصب افزونه ها به راحتی میتونید قابلیت چند زبانگی رو به سایت های خودتون بدید! با اینکار نه تنها مخاطب ایرانی دارید بلکه مخاطبان شما پهنه ای از تمامی قاره ها رو در بر میگرند و این به اعتبار و افزایش ترافیک سایت افزوده میکنه.

چهار موردی که بهش اشاره شد از موارد بسیار مهم و کاربردی در وبسایت های وردپرسی هستند! امیدوارم با تحلیل درست بتونین راهکارهای خوبی رو به کار ببرید.

آخرین روزهای اسفندی تون پر ار شادمانی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.

دیدگاه‌های این نوشته جدید ترین ها شاخص

  1. 9 سال عضو همیار وردپرس

    سلام
    واسه مورد آخر من چندتا متجرم رو دیدم که با گوگل ترنسلیت کار میکردن و به دلم ننشست
    شما افزونه ای رو سراغ دارید که زبان سایت رو تغییر بده اما نشانی از گوگل ترنسلیت یا… توش نباشه؟؟
    یعنی انگار مطلب رو به اون زبان انتشار کردیم! و خودکار ترجمه نشده

  2. 9 سال عضو همیار وردپرس

    با عرض سلام خدمت سرکار خانوم مهندس بهار.
    از دانش بسیار بالای شخص شما در این سایت استفاده ای زیادی کردم.
    دلم نیومد صمیمانه از زحمات فراوان شما تشکر نکنم.
    البته من بنده یک پکیج شامل ۴ دی وی دی آموزشی رو تهیه کردم و یه جورایی بی معرفت نیستم که همین طورفقط دانلود کنم و برم!
    در حال ساخت یه سایت آموزشی برای مهارت های کامیپوتر (از جمله نرم افزار و سخت افزار) هستم که با مهارت های بالای شما افزون ها و آیتم های زیاد و جالبی به سایتم اضافه شد و خیلی زیبا شد 🙂
    از زحمات شما و سایر عزیزان بی نهایت سپاس گذارم.

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید

  3. 9 سال عضو همیار وردپرس

    ممنون باز هم از این دست مقالات بازارید…

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      حتما چشم

  4. 9 سال عضو همیار وردپرس

    سلام
    مطالب بسیار عالی بود . مرسی …

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      موفق باشید