ممنوعیت کلیک راست روی تصاویر در وردپرس با No Right Click Images Plugin

ممنوعیت کلیک راست در وردپرس 

کپی کردن به هر شکلی کار ضعیفی است. چه کپی کردن متون باشد چه تصویر! بعضی از وبسایت‌ها برای مقابله با چنین اتفاقی امکان کلیک راست روی تصاویر را ممنوع می‌کنند. آیا می‌خواهید هیچ کلیک راستی روی تصاویر صورت نگیرد؟
اگر شما یک عکاس، هنرمند یا تولید کننده محتوا هستید، احتمالاً نگران این موضوعید که افرادی تصاویر شما را بدزدند. در حالی که متوقف کردن کامل سرقت تصویر دشوار است، اما می‌توانید سرقت تصاویر از وبسایت را برای افراد دشوارتر کنید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ممنوعیت کلیک راست در وردپرس  برای تصاویر ایجاد کنید.

ممنوعیت کلیک راست در وردپرس

اینترنت اشتراک‌گذاری فعالیت‌های شما را با جهان آسان‌تر کرده است، اما سرقت تصاویر را نیز برای مردم آسان‌تر کرده است. این افراد ممکن است از محتوای شما برای تبلیغ خود کلاهبرداری کنند. آنها حتی ممکن است هنر دیجیتال و گرافیک شما را به صورت آنلاین بفروشند و از کار سخت شما پول در بیاورند در حالی که همه کار را شما کرده‌اید! ناراحت کننده است؟

اگر شما یک اینفلوئنسر آنلاین هستید یا طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارید، ممکن است افراد حتی عکس‌های شما را بدزدند و به صورت آنلاین جعل هویت کنند. برای مثال، آنها ممکن است وانمود کنند که شما یک شریک هستید. حتی اگر به سادگی یک وبلاگ وردپرس بسازید، ممکن است افراد همچنان از عکس‌های شخصی شما به عنوان بخشی از کلاهبرداری‌های آنلاین مانند تبلیغات جعلی استفاده کنند.

کلاهبرداران حتی می‌توانند مطالب و تصاویر وبلاگ وردپرسی شما را زیر سوال ببرند و سپس آن را در وبسایت‌های دیگر منتشر کنند. این محتوای تکراری می‌تواند به سئوی وردپرس شما آسیب برساند. در حالی که هیچ راه حل واحدی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از سرقت تصویر جلوگیری کند، می‌توانید سایت خود را با یک حرکت محفوظ کنید و ممنوعیت کلیک راست در وردپرس را از بین ببرید.

افزونه وردپرس No Right Click Images

ساده‌ترین راه برای محافظت از تصاویر خود استفاده از امکان ممنوعیت کلیک راست در وردپرس است. افزونه No Right Click Images به شما امکان می‌دهد کلیک راست را فقط برای تصاویر غیرفعال کنید، بنابراین کاربران همچنان می‌توانند روی محتوای دیگر شما از جمله پیوندها راست کلیک کنند.

همچنین می‌توانید براساس اینکه بازدیدکننده وارد حساب کاربری خود شده است کلیک راست را فعال یا غیرفعال کنید. اگر یک وب‌سایت عکس خاص فقط برای مشترکین یا هر شکل دیگری از عضویت ویژه دارید، این امکان عالی است. ابتدا باید افزونه را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، برای پیکربندی تنظیمات افزونه، به تنظیمات » No Right Click Images بروید.

  افزودن پخش فایل صوتی وردپرس (دو روش)

No Right Click Images

گزینه‌های پیش‌فرض باید برای اکثر کاربران کار کنند، اما هنوز هم ارزش این را دارد که ببینیم آیا نیاز به ایجاد تغییر دارید یا خیر. به‌ویژه، این تنظیمات می‌توانند به شما کمک کنند تا هر گونه حفره‌ای را که ممکن است افراد برای دور زدن ممنوعیت کلیک راست در وردپرس  استفاده کنند، ببندید.

در خارج از جعبه، این افزونه کشیدن تصاویر را غیرفعال می‌کند تا کاربران نتوانند با کشیدن تصویر روی دسکتاپ خود یا برگه دیگری آن را کپی کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه توصیه می‌کنیم «Disable Dragging of images» را علامت بزنید.

با ممنوعیت کلیک راست در وردپرس، رویدادهای لمسی و حرکتی نیز غیرفعال می‌شود، که می‌تواند مانع از سرقت تصاویر در دستگاه‌هایی شود که از این نوع اقدامات استفاده می‌کنند. با این حال، اگر از تصاویر به‌عنوان پیوند یا دکمه استفاده می‌کنید، یا اگر بازدیدکنندگان با استفاده از ژست‌های حرکتی، مانند تصاویر قبل و بعد، با تصاویر شما تعامل داشته باشند، این می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

اگر با مشکلاتی مواجه شدید، می‌توانید با برداشتن علامت کادرهای زیر، پشتیبانی از رویدادها و حرکات لمسی را دوباره فعال کنید: «Disable Touch events» و «Disable Gesture events».

به طور پیش‌فرض، بازدیدکنندگان همچنان می‌توانند یک منوی زمینه را باز کرده و تصاویر شما را در دستگاه‌های اپل ذخیره کنند. با این حال، ممکن است بخواهید کادر کنار «Disable context menu on Apple devices» را علامت بزنید. این یک سبک به تصاویر در آیفون و آی‌پد اضافه می‌کند که کاربران را از باز کردن منوی زمینه اپل و سرقت تصاویر شما بازمی‌دارد.

هنگامی که از نحوه تنظیم افزونه راضی هستید، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. اکنون می‌توانید از حساب مدیریت وردپرس خود خارج شده و از وبسایت خود بازدید کنید. حال، به سادگی روی هر تصویر کلیک راست کنید تا عملکرد افزونه را ببینید.

ممنوعیت کلیک راست در وردپرس

سرقت محتوا یک فعالیت غیرقانونی بوده و اکثر شرکت‌های میزبانی وب نمی‌خواهند میزبان سایت‌هایی باشند که قانون را نقض می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید مستقیماً با میزبان و ثبت‌کننده تماس بگیرید تا سعی کنید سایت را حذف کنید. اکثر شرکت‌های معتبر میزبانی وب این شکایات را جدی می‌گیرند، بنابراین این روش معمولاً نتایج خوبی به دست می‌آورد. اما احتیاط شرط عقل است و خودمان نیز باید مراقب اطلاعات و تصاویر سایت باشیم. به همین جهت پیشنهاد می‌شود از امکان ممنوعیت کلیک راست در وردپرس حتما استفاده کنید.

دریافت افزونه

سوالات متداول

معمولا با کلیک راست کردن روی تصویر و ذخیره آن می توانند تصاویر را به نام خود ثبت کرده و در وبسایت و شبکه های خود استفاده کنند.
شما می توانید با افزونه هایی مانند No Right Click Images Plugin چنین امکانی را فراهم آورید.
معمولا این امکان برای تمامی وسایت ها جوابگوست اما سایت‌های عکاسی و ثبت تصویر شخصی بهتر است برای جلوگیری از سرقت، استفاده کنند.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.

دیدگاه‌های این نوشته جدید ترین ها شاخص

  1. 9 سال عضو همیار وردپرس

    ممنون افزونه کاربردی خوبی بود

  2. سلام
    خیلی ازتون ممنونم که وبسایت به این خوبی راه اندازی کردین
    یه سوال داشتم
    میخاستم بدونم راحی هست که نشه یه صفحه سایت رو save page as
    کرد
    ینی کسی نتون صفحه سایت رو ذخیره کنه

    متشکر میشم اگه جواب من رو بدین

  3. سلام خیلی خوبه ولی چرا رو وبلاگ من چرا جواب نمی ده ؟!!!
    مگه نباید تو قسمت کدها پیستش کنم ؟

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      توضیحات دقیقش رو در صفحه ی افزونه ها گفتن

      با احترام

  4. داش گلم ممنون……… :ِِD

  5. آقا دمتون جیزززززززززززز

  6. سلام
    خوبی اقا
    من قالب سایتت رو بخواهم چیکار باید بکنم یه نگاهی هم به سایت من کنی ممنون میشم
    http://PersianStart.com
    با تشکر

  7. خوب خیلی خوبه

    البته دزدیدن عکس و یا نوشته یا کپی کردن با روش های دیگه شدنی هست و این کارها فقط می تونه زمان کپی شدن مطالب رو کندتر کنه

  8. سلام
    برا من کار نکرد
    من تو کروم تست کردم !
    حالا بازم ور می رم ببینم چه میشه کرد !