بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس + نظرسنجی

بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس

بارگذاری سریع وبسایت وردپرسی شما یک مزیت محسوب می‌شود. زمان در دنیای امروزی از هر وقت دیگری ارزشمند‌تر است. افزایش سرعت یک وبسایت وردپرسی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. برای مثال، سرویس هاستی که خریداری کرده‌اید، نوع کدنویسی وبسایت، میزان محتوای موجود در وبسایت و … جدای از این فاکتورها و عوامل، شما می‌توانید با استفاده از بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس و کش، سرعت بارگذاری وبسایت خود را افزایش دهید. در ادامه تعدادی از بهترین‌ افزونه های افزایش سرعت را بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس

کاربران دنیای امروزی افراد سخت‌گیری هستند. از نظر بسیاری از کاربران دنیای اینترنت، سرعت حرف اول را در کیفیت یک وبسایت می‌زند. به همین خاطر سرعت، مقوله حائز اهمیتی در یک وبسایت محسوب می‌شود.
قبل از اینکه سراغ لیستی از بهترین افزونه‌ های افزایش سرعت وردپرس برویم، ابتدا بهتر است با مفهوم cache وردپرس بیشتر آشنا شویم.

Cache در وردپرس چیست؟

کش در وردپرس به مجموعه‌ای از داده‌ها گفته می‌شود که ذخیره‌سازی آن‌ها به صورت موقت انجام می‌شود. این داده‌های موقت در صورت درخواست نشان داده می‌شوند.

همان طور که می‌دانید در کامپیوتر اطلاعات بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. زمانی که کاربر درخواست نمایش دیتایی را ارسال می‌کند، باید پردازش‌های زیادی جهت نمایش این دیتا صورت بگیرد. اطلاعات کش این مشکل را رفع کرده است. با ذخیره سازی cache در یک حافظه موقت، این پروسه سریع‌تر انجام می‌شود. در وردپرس هم به همین صورت است. فایل‌های cache در افزایش سرعت وبسایت وردپرسی نقش اساسی دارند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای داینامیک است. به این معنی که هربار که کاربران از وبسایت شما بازدید می‌کنند، وردپرس در طی یک پروسه رفت و برگشت اطلاعات را از دبتابیس می‌خواند.  در نهایت این دیتای خوانده شده را در مرورگر برای کاربران نمایش می‌دهد. اگر که در لحظه تعداد بازدیدهای وبسایت شما بالا باشد این فرایند باعث کاهش سرعت بارگذاری و همچنین پاسخگویی وبسایت می‌شود. به همین دلیل، فایل‌های کش دارای اهمیت هستند. پلاگین‌های کش وردپرس در واقع از هر صفحه یک کپی در حافظه موقت ذخیره می‌کنند و برای هر کاربر این فایل را نمایش می‌دهد. بدون اینکه نیازی باشد مسیر طولانی برای نمایش درخواست طی شود.
حال اگر موافق باشید به بررسی بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس بپردازیم.

پلاگین‌های پیشنهادی در این مقاله:

  1. WP Rocket
  2. W3 Total Cache
  3. WP Super Cache
  4. Sucuri Firewall
  5. Perfmatters
  6. WP Fastest Cache
  7. Cache Enabler
  8. Lazy Load

1- افزونه WP Rocket

بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس
افزایش سرعت سایت خود را با wp rocket مدیریت کنید

به عنوان یکی از بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس ، می‌توان WP Rocket را نام برد. این افزونه به عنوان یکی از افزونه‌هایی که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، شناخته می‌شود. WP Rocket برای افراد تازه کاری که با اصطلاحات اطلاعات کش آشنایی ندارند بسیار مناسب است. در این افزونه فقط با یک کلیک می‌توانید اطلاعات کش وبسایت خود را تهیه کنید. همچنین خزنده موجود در این افزونه به سرعت و دقت بالا، صفحات را خزش می‌کند. بعد از خزش صفحات وبسایت برخی تنظیمات پیش‌فرض اعم از page cache, and cache pre-loading برای وبسایت فعال می‌شوند. برخی ویژگی‌های اضافه در این افزونه عبارت هستند از:

  • پشتیبانی از Lazy Loading images
  • تنظیم DNS
  • پشتیبانی از CDN
  • بهینه سازی دیتابیس
  • یکپارچگی مستقیم با Cloudflare
  • و …
افزونه حرفه‌ای WP Rocket

2- افزونه W3 Total Cache

یکی از افزونه‌های رایگان کش وردپرس که خدمات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد افزونه W3 Total Cache است. در این افزونه ویژگی‌ها و امکانات بسیاری برای افزایش سرعت وردپرس در نظر گرفته شده است. تعدادی از امکانات این افزونه عبارت هستند از:

  • Page Cache
  • Object cache
  • فشرده سازی gzip
  • پشتیبانی از CDN
  • کش مرورگر
  • کش دیتابیس
w3 total cache- کش وردپرس
با افزونه کش وردپرس، سرعت سایت را افزایش دهید

این افزونه نسبت به افزونه Wp Rocket کمی پیچیده‌تر است و ممکن است برای کاربران تازه کار، کار کردن با آن اندکی سخت باشد. اما با نادیده گرفتن این موضوع می‌توان گفت که این افزونه جزء انتخاب‌های اول در بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس است و میلیون‌ها بار از آرشیو وبسایت رسمی وردپرس دانلود شده است.

افزونه حرفه‌ای WP Total Page

3- افزونه Wp Super Cache

w3 super cache- افزایش سرعت وردپرس
با w3 super cache، سرعت سایت را افزایش دهید

یکی دیگر از افزونه‌های محبوب در بین وبمستران برای کش وردپرس، افزونه Wp Super Cache است. این افزونه تمامی ویژگی‌های مناسب برای کش را در خود دارد. این افزونه کاملا رایگان است. از طرفی این پلاگین توسط بسیاری از کمپانی‌های معروف هاستینگ پیشنهاد شده است. از ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کش Multiple
  • Page cache
  • کش Preload پیشرفته
  • پشتیبانی از CDN
  • Serve static html files
  نحوه کاهش زمان به بایت اول (TTFB) در وردپرس
افزونه WP Super Cache

4- افزونه Sucuri Firewall

sucuri- فایروال وردپرس
با در نظر گرفتن افزونه امنیتی sucuri سرعت را نیز افزایش دهید

افزونه Sucuri Firewall یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها در حوزه امنیت و فایروال وردپرس است. این افزونه به صورت پیش فرش، قابلیت cache وردپرس را به صورت Built-in (درونی) در خود دارد. این افزونه یک انتخاب مناسب برای هر وبسایت وردپرسی است. به این دلیل که از نوع DNS Firewall است. به این معنی که این افزونه حتی قبل از درخواست نمایش دیتای کش، اطلاعات را نمایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود که سرعت وبسایت شما به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند. اگر به دنبال یک افزونه چند منظوره هستید که هم امنیت وبسایت شما را تامین کند و هم باعث افزایش سرعت بارگذاری وبسایت شود Sucuri انتخاب مناسبی است.

افزونه Sucuri

5- افزونه Perfmatters

یکی از بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس در این لیست، افزونه Perfmatters است. بعد از نصب وردپرس به طور پیش‌فرض، گزینه‌‌هایی در این سیستم مدیریت محتوا فعال می‌شود که سرعت بارگذاری وبسایت شما را کاهش می‌دهند. این افزونه به صورت سدی در برابر فعال شدن این گزینه‌ها عمل می‌کند. بعد از نصب و فعالسازی این افزونه، تمامی این گزینه‌ها کاوش و در نهایت غیرفعال می‌شود. همین امر به طرز چشم‌گیری سرعت وبسایت وردپرسی شما را افزایش می‌دهد.

perfmatters- افزونه افزایش سرعت
با perfmatters سرعت سایت خود را کنترل کنید

این پلاگین یک ویژگی بسیار مهم دارد. به این صورت که افزونه Perfmatters به صورت پیش‌فرض درخواست‌های اضافی HTTP را نادیده می‌گیرد. این درخواست‌ها یکی از عوامل کاهش سرعت وبسایت وردپرسی هستند. منظور اینکه افزونه Perfmatters جایی که نیازی به پردازش درخواست‌های HTTP نیست آن‌ها را اجرا نمی‌کند.

پلاگین Perfmatters به راحتی با پلاگین‌های کش وردپرس سازگار می‌شود. همچنین از DNS نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این پلاگین سبک بودن آن است.

6- افزونه WP Fastest Cache

بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس
با افزونه WP Fastest Cache سرعت سایت را افزایش دهید

این افزونه یکی دیگر از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس است که تمرکز ویژه‌ای بر روی کش وردپرس دارد. افزونه‌های بسیاری هستند که ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌کنند. اما اغلب یا رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارند یا بیش از اندازه برای کاربران پیچیده هستند. توسعه دهندگان این افزونه به دنبال یک حالت تعادل بوده‌اند که به هدف خود هم رسیده‌اند. رابط کاربری این افزونه کاملا متعادل است و هم برای کاربران مبتدی و هم حرفه‌ای مناسب است. جدای از رابط کاربری مناسب، از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و فعالسازی آسان و سریع
  • یکپارچگی CDN
  • ادغام فایل‌های کوچک css – js در یک فایل بزرگ
  • ارائه فیچرهای اضافی در نسخه Premium
افزونه WP Fastest cache

7- افزونه Cache Enabler

Cache Enabler- کش کردن سایت
با افزونه Cache Enabler صفحات را کش کنید

یکی دیگر از محبوب‌ترین پلاگین‌ها در این لیست افزونه cache Enabler است. بعد از نصب، این افزونه بلافاصله شروع به کار می‌کند. از ویژگی‌هایی که در این افزونه مشاهده می‌شود، می‌توان به expiration times، cache behavior، سبک بودن و نصب آسان اشاره کرد. اگر به دنبال یک افزونه سبک با تنظیمات ساده و سریع هستید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ Cache enabler بروید.

افزونه Cache Enabler

8- افزونه Lazy Load

یکی دیگر از بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس، پلاگین Lazy Load است. این افزونه تمرکز ویژه‌ای بر روی بارگذاری تصاویر و ویدئوها در یک وبسایت دارد. همان طور که می‌دانید یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش سرعت یک وبسایت زمانی است که طول می‌کشد یک محتوای تصویری بارگذاری شود. این افزونه برای حل این قبیل مشکلات طراحی ساخته شده است. در Lazy Load تصاویر و ویدیوها برای بارگذاری الویت‌بندی می‌شوند. به این معنی که در صورت بازدید از یک وبسایت در همان لحظات اول فقط محتوای قابل مشاهده، بارگذاری می‌شوند و بعد از اسکرول کردن صفحه و رفتن بر روی یک محتوای خاص شروع به بارگذاری این موارد می‌کند. به طول خلاصه می‌توان گفت که تصاویر و ویدیوها تا زمانی که نیازی به لود شدن نباشد بارگذاری نمی‌شوند. همین تکنیک، که جز یکی از متدهای بهینه‌سازی وبسایت‌‌ها نیز محسوب می‌شود، تاثیر چشم‌گیری در افزایش سرعت وبسایت وردپرسی دارد.

افزونه Lazy Load

بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس

در این مجموعه سعی کردیم بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس را نام ببریم و شما را با آن‌ها آشنا کنیم. در واقع برای هر سایتی استفاده از این افزونه‌ها ضرورت است. این را هرگز فراموش نکنید که کاربران عاشق سرعت هستند و اگر با کُندی مواجه شوند، قطعا وبسایت شما را فراموش خواهند کرد.

اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، حتما از قسمت دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

نظرسنجی بهترین پلاگین‌های افزایش سرعت وردپرس

منابع:

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.

دیدگاه‌های این نوشته جدید ترین ها شاخص

  1. 5 سال عضو همیار وردپرس

    سلام
    اگرچه w3 total cache خیلی تخصصی به نظر میرسه ولی به جرئت میتونم بگم از هزاران پلاگین کش پولی که در بازار وجود داره خیلی عالیه و امکانات پولی زیادی رو به صورت رایگان ارائه میده

  2. 7 سال عضو همیار وردپرس

    سلام. سایت همیار وردپرس از کدوم افزونه کش استفاده می کنه؟