دلایل خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

دلایل خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

تا سالیان دراز، برای اینکه برای رفتن به یک مقصد بلیط هواپیما بخرید، باید به دفاتر خطوط هوایی یا آژانس‌های هواپیمایی مراجعه می‌کردید. در آن‌جا مدتی طولانی معطل می‌شدید تا اگر مقصد مشخصی برای گذراندن تعطیلاتان در نظر نداشتید، بهترین مقصد پیشنهادی کارشناسان را انتخاب کنید. هزینه را بپردازید و با نسخه چاپی بلیط به خانه برگردید. اکنون مسافران، خود و بدون کمک آژانس‌های مسافرتی، می‌توانند پروازها را جستجو کنند، راحت‌ترین برنامه‌های هواپیمایی را انتخاب کنند، مسیرها و نرخ‌ها را پیگیری کنند، پروازها را آنلاین رزرو کنند و اقدام به خرید بلیط کنند. عده بسیاری همچنان به روش سنتی معتقد و وفادارند. پس بیایید دلایل خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی را بررسی کنیم تا ببینیم کدام روش بهتر است.

چه اطلاعاتی در بلیط آنلاین هواپیما موجود است؟

تمام اطلاعاتی که در هنگام خرید فیزیکی در برگه بلیط شما چاپ می‌شود و برای پرواز لازم است، در بلیط آنلاین نیز درج می‌شود. هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما، یک کپی، که در هنگام ثبت نام اضافه شده است، به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. این سندی است که شرایط پرواز را فهرست می‌کند و به شما امکان می‌دهد از خدمات شرکت هواپیمایی استفاده کنید. بلیط پرواز از سفرمارکت شامل نام مسافر، شماره بلیط هواپیما، تاریخ سفر، مسیر، مبادی حرکت و ورود، نوع بلیط و شرایط حمل چمدان است. می‌توانید این سند را پرینت بگیرید و با خود به فرودگاه بیاورید. اطلاعات بلیط به زبان انگلیسی است و این تنها زبانی است که برای خدمات پرواز استفاده می‌شود. پس نگران این‌که در خرید اینترنتی اطلاعات کامل درج نشود نباشید.

در وقت صرفه‌جویی خواهد شد

خرید فیزیکی و مراجعه به صورت حضوری به دفاتر هواپیما وقت‌گیر است. شما باید آماده شوید، از منزل خارج شوید، مسیری را طی کنید تا به دفتر یک آژانس هواپیمایی برسید. در آن‌جا لیست پروازها، ساعت و روزهای پرواز، قیمت‌های ارائه شده و خط هوایی‌ای که پرواز را برعهده دارد را بررسی کنید. اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید بلیطی مطابق با شرایط مورد نظرتان خریداری کنید، می‌توانید به دیگر کارهایتان برسید یا به منزل برگردید. یعنی تمام مسیری که طی کردید را بازگردید. درنتیجه دست کم دو الی سه ساعت از وقت شما صرف خرید بلیط خواهد شد. اما در خرید آنلاین این چنین نیست. شما به راحتی در هر جایی که هستید با چند جستجوی ساده در لپتاپ یا موبایلتان، چندین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما را مشاهده خواهید کرد. اینچنین دیگر در ترافیک‌های آزادهنده شهرهای بزرگ هم گیر نخواهید کرد و وقتتان تلف نمی‌شود.

خرید شبانه روزی

طبیعی است که دفاتر هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری در ساعات خاصی از روز فعال باشند نه تمام شبانه روز. به همین جهت، شما نمی‌توانید در صورت پیش آمدن یک پرواز غیرمنتظره، در نیمه شب یا صبح خیلی زود به جستجوی یک دفتر هواپیمایی که باز باشد بگردید تا بتوانید بلیطی که می‌خواهید را بخرید. خرید آنلاین این مشکل را حل کرده است. در این شکل از خرید بلیط هواپیما، شما در هر ساعت از شبانه روز که تصمیم به خرید بلیط گرفتید، می‌توانید به سایت‌های فروش مراجعه و بلیط خود را خریداری کنید.

خرید شبانه روزی

خرید آنلاین سریع و آسان است

سرعت در زندگی امروزی یکی از مهم‌ترین چیزها است. هر اطلاعات، وسیله یا تکنولوژی‌ای که به تسریع روند کارها کمک کند، در نزد مردم محبوب خواهد شد. عمده دلیل توجه به سایت‌های آنلاین فروش بلیط نیز همین است. اینکه این سایت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، پس از راهنمایی‌هایی لازم درباره هر بلیط، کاربر را به درگاه خرید منتقل می‌کنند. از دیگر سو، خرید آنلاین کار بسیار راحتی است و حتی نوجوانان هم از پس آن برمی‌آیند. اگر شما اصول ابتدایی کار با شبکه گسترده اینترنت را بلد باشید، به راحتی می‌توانید خرید آنلاین انجام دهید. تنها کافیست کارت بانکی که رمز دوم دارد داشته باشید و سپس اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود را در هر کادر وارد کنید. علاوه بر بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل (https://safarmarket.com/hotels)   و وبلا را نیز می توان به صورت آنلاین انجام داد.

خرید آنلاین بلیط ارزانتر است     

اغلب اوقات، پروازها یکی از گران‌ترین اجزای یک سفر هستند؛ بنابراین ایده های جدید برای صرف هزینه کمتر در بلیط هواپیما همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. خرید آنلاین بلیط هواپیما در بسیاری از موارد با خریدی ارزانتر نسبت به خرید از یک دفتر هواپیمایی یا خرید در فرودگاه همراه است. آژانس‌های گردشگری برای اینکه در رقابت با سایر دفاتر فروش سهم بیشتری در بازار داشته باشند، اکثر اوقات با اعمال کردن تخفیفاتی بر روی قیمت بلیط هواپیماها، سعی در جلب مشتریان بیشتری دارند. با این اوصاف یکی از دلایل ارجح بودن بلیط آنلاین به بلیط چاپی خریدرای شده از دفاتر هواپیمایی، همین مسئله ارزانتر بودن آن است.

خرید آنلاین بلیط ارزانتر

مقایسه قیمت در خرید آنلاین بلیط

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برشمرد، امکان مقایسه قیمتی است که خرید اینترنتی برای خریداران فراهم می‌کند. در بستر اینترنت، شما با یک جستجو در رابطه با خرید بلیط، با چندین سایت مواجه می‌شوید که به معرفی یا فروش بلیط‌های هواپیما یا تورهای گردشگری مشغول هستند. در این سایت‌ها ممکن است در یک مسیر ثابت، مثلا بلیط هواپیما تهران مشهد، چندین خط هوایی با قیمت‌های متفاوت عرضه شود. شما در همان جایی که نشسته‌اید، به راحتی می‌توانید از یک سایت فروش آنلاین به سایت دیگر، بروید، چرخی بزنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و بلیط مطابق با شرایط خود را انتخاب کنید. این کار در دفاتر هواپیمایی کار وقت‌گیری است.

امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما

استرداد یا بازپس‌گیری وجهی که پرداخت کردید در صورتی که قصد دارید پرواز خود را کنسل کنید، برای برخی از افراد تبدیل به یک معضل شده است. استرداد وجه در خرید بلیط هواپیما گاهی اوقات با مشکلاتی همراه است. در وهله اول باید به دقت شرایط استرداد وجه از سایت آنلاینی که از آن خرید می‌کنید را مطالعه کنید. حال در صورتی که قصد استرداد بلیط را داشته باشید، اینترنت به کار شما سرعت می‌بخشد. می‌توانید بدون مراجعه حضوری، بخشی از هرینه‌ای که پرداخت کردید را، با توجه به زمانی که اقدام به درخواست استرداد می‌کنید، پس بگیرید. این کار خیلی سریع‌تر از حالت حضوری آن است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سفرمارکت

تا اینجای کار دلایل خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی روشن شد. حالا به این فکر کنید که به جای جستجو و گشتن در چندین وبسایت، سرگیجه گرفتن از این‌همه بلیط عرضه شده با قیمت‌های مختلف و خستگی، سایتی پیدا کنید که تمام بلیط‌ها را به صورت یک‌جا به ترتیب قیمت به شما نمایش دهد. این دقیقا کاری است که سایت سفرمارکت برای شما انجام می‌دهد. در سفرمارکت، شما کافیست تا اطلاعات سفرتان را وارد کنید. سفرمارکت پس از لحظاتی جستجو، تمام بلیط‌ها را نشان می‌دهد. ترتیب بارگزاری این بلیط‌ها، با فیلتر شروع از کمترین قیمت است. پس از ظاهر شدن بلیط‌های موجود، باید گزینه از میان چند وبسایت را انتخاب کنید.

در لایه دوم مقایسه‌ای که سفرمارکت ترتیب دیده است، مجددا چندین بلیط مربوط به آژانس‌های فروش مختلف به نمایش در می‌آید تا بتوانید با دقت و جزئیات بیشتری بلیط خود را انتخاب کنید. برای بلیط‌های پر طرفداری مثل بلیط تهران استانبول، بلیط تهران کیش، بلیط شیراز کیش و غیره، یک تقویم قیمتی قرار داده شده است که در طول یک ماه، قیمت بلیط‌های موجود را نشان می‌دهد. درواقع، سفرمارکت تمام چیزهایی که در خرید یک بلیط هواپیما به آن نیاز دارید را برای شما فراهم کرده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.