گوگل بالاخره رازهای تولید محتوا برای سایت وردپرس را فاش کرد

رازهای تولید محتوا برای سایت وردپرس

تولید محتوا برای سایت وردپرس مانند سایت‌های اختصاصی از جنس دغدغه است. یک سایت فروشگاهی، خدماتی، آموزشی، حقوقی، دیجیتال مارکتینگ، فناوری و … نیاز به تولید محتوا اصولی دارند. گوگل در جدیدترین کنفرانس خبری خود یعنی google I/O از اهمیت فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل مبتنی بر محتوا خبر می‌دهد. اخبار گوگل در سایت آریانگاران – aryanegaran news را اگر دنبال کرده باشید، متوجه اهمیت 24 درصدی فاکتور تولید محتوا منسجم و مداوم تعاملی شده‌اید. یعنی تولید محتوا به صورت پیوسته و منظم از میان بیش از 200 فاکتور مختلف، بیشترین درجه از اهمیت را برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو به خود اختصاص داده است.

وای این رقم واقعا شوکه آور است.

اما خوب به کلمه “تعاملی” نگاه کنید. منظور سایت تولید محتوا آریانگاران از کلمه “تعاملی” برای کلمه “engaging”، محتوایی است که بیشترین درگیری و تعامل را با کاربران داشته باشد. پس اولین مسئله مهم در تولید محتوا برای سایت وردپرس و اختصاصی توجه به تعاملی بودن محتوا است. اینکه کاربران خیلی راحت بتوانند با نوع محتوا و اطلاعات شما ارتباط بگیرند. این تعامل شامل بیشترین میزان همپوشانی محتوا (متنی، صوتی، ویدیویی و تصویری) با نیازهای کاربران نیز می‌باشد.

میزان همپوشانی محتوا

مهمترین اصول تولید محتوا برای سایت وردپرس

قدم به قدم تولید محتوا برای سایت وردپرسی را بررسی خواهیم کرد. به گزارش تیم تولید محتوا و کپی رایتینگ آریانگاران، گوگل به طور متوسط روزانه 12 بار الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. یعنی چه؟ چه ربطی به تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو دارد؟

با هر آپدیت باید رفتار محتوایی سایت وردپرس و اختصاصی شما همگام و هماهنگ با نسخه جدید باشد. اگرچه هیچگاه و هیچ کس نتوانسته به طور دقیق از آپدیت‎‌های جدید گوگل سر در بیاورد، اما حدس‌ها و سرنخ‌هایی همواره وجود دارد. فاکتورهای تولید محتوایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مهم‎ترین و جدیدترین مواردی است که باید بدانید.

برای اینکه حسن نیت خود را ثابت کرده باشیم همین اول راه باید بگوییم که چگالی کلمه کلیدی بین 2 تا 3 درصد را به طور کامل از ذهنتان حذف کنید.

پس چکار کنیم؟

محتوای مفید و مختصر بنویسید helpful content

اگر برای کاربران محتوا می‌نویسید، اصل مفید بودن را باید رعایت کنید. اگر برای موتورهای جستجو می‌نویسید باز هم این فاکتور را باید رعایت کنید. هوش مصنوعی جدید موتورهای جستجو از جمله گوگل که مهمترین آن‌ها با نزدیک به 70 درصد از سهم جستجوهای اینترنتی است کاملا به دنبال محتواهای مفید و کاربر پسند است. بدین صورت که اگر محتوایی از نظر کاربر مفید به نظر نرسد حتی اگر در رتبه‌های برتر نتایج جستجو یا serp باشد را به مرور حذف خواهد کرد.

در نوشتن محتوای مفید سعی کنید سوالات متداولی که برای کاربر پیش خواهد آمد را به ترتیب و خیلی سریع پاسخ دهید. یعنی اکیدا از حاشیه‌پردازی و پر کردن محتوا با کلمات و جملات طولانی خودداری کنید. ارزش یک محتوای 700 کلمه‌ای مفید خیلی بیشتر از 2000 کلمه‌ای اما بدون اطلاعات لازم است.

عنوان را هوشمندانه انتخاب کنید content title

عنوان دام به تله انداختن کلیک‌های کاربر است. ترفندهای انتخاب عنوان مقاله را سرچ کنید و نتایج صفحه اول را به دقت مطالعه کنید. در انتخاب عنوان محتوا یا مقاله موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • عنوان بهتر است که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد
  • از پرسش و کلمات ترغیب کننده مانند بهترین، جدیدترین، ممنوع، ارزان‌ترین، رایگان، کامل‌ترین و … می‌توانید استفاده کنید
  • از اعداد در نوشتن عنوان مقاله در تولید محتوا برای سایت وردپرسی استفاده کنید
  • عنوان را جذاب و ساده بنویسید و سعی کنید اصلی‌ترین دغدغه کاربر یا pain point کاربر را نشانه بگیرید
  • عنوان رقبا را عینا به کار نبرید، بلکه آن را بهتر و جذاب‌تر کنید

توضیحات متای محتوا meta description

متا دیسکریپشن بیشتر برای موتورهای جستجو است، اما یادتان نرود کاربر نیز این بخش از مقالات که در صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجو می‌آید را نیز می‌خواند. اینجا قدرت مانور خیلی خوبی روی محوریت مقاله و آوردن کلمات مرتبط حول و حوش کلمه کلیدی اصلی را دارید.

توضیحات متا بهتر است که در طولانی‌ترین حالت 160 کلمه و شامل کلمه کلیدی باشد.

توضیحات متای محتوا

ساختار محتوای قدرتمند ایجاد کنید content structure

ساختار محتوا به کل آیتم‌های مربوط به مقاله یا محتوا یعنی عنوان، بادی و جمع‌بندی و حتی سوالات متداول و برچسب‌ها اطلاق می‌شود. ساختار محتوا در جذب کراولرهای گوگل و ایجاد خوانایی برای کاربر بسیار تاثیرگذار است. این آیتم بسیار بر روی قیمت تولید محتوا در مراکز ارائه دهنده خدمات تولید محتوا نیز تاثیر دارد. تعرفه سفارش محتوا زمانی که ساختار اصولی به شما ارائه شود، قطعا بالاتر از هزینه محتوا بدون ارائه ساختار است. برای همین مقداری بیشتر برای محتواهای خود هزینه کنید، بیشتر به سود شما خواهد بود.

برای گرفتن آمار تعرفه تولید محتوای یونیک و باکیفیت کلیک کنید

پاراگراف اول محتوا first paragraph

قدرت پاراگراف اول مقاله را در تولید محتوا برای سایت وردپرسی هیچگاه دست کم نگیرید. این اولین برخورد کاربران با محتوای شما است. کافی است در پاراگراف اول نظر و توجه آن‌ها را به خود جذب کنید. آنها اسکرول خواهند کرد و به مخاطب و حتی مشتری شما تبدیل خواهند شد، اما اگر آن‌ها را از دست دهید شاید دیگر هیچگاه بر روی سایت شما در نتایج کلیک نکنند. اگر نگاهی به پاراگراف اول مقالات سایت‌های تولید محتوا مانند مدیوم، هاب اسپات، نوین، هندیله، آریانگاران و … بیندازید متوجه جذابیتی که باید در پاراگراف اول باشد، خواهید شد.

توصیه ما این است که در پاراگراف اول به کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط یعنی lsi ها اشاره کنید.

لینک سازی در تولید محتوا برای سایت وردپرسی internal link building

لطفا اگر اگر از قبل برای لینک سازی داخلی و خارجی داخل محتواها استراتژی تدوین نکرده‌اید از لینک سازی رندوم، تصادفی یا به کمک افزونه و ربات‌های لینگ سازی خودداری کنید. انتخاب انکر تکست مناسب، لینک‌سازی به مقالات مرتبط به صورت اصولی و انتقال صحیح کاربر به صفحه مقصد 3 فاکتور مهم در لینک سازی داخلی سایت است.

در کنار لینک‌سازی داخلی، لینک سازی خارجی نیز مطرح است که اهمیت دارد اما نه به اندازه لینک سازی داخلی. در انتخاب لینک نوفالو و فالو دقت کنید.

برای ایجاد لینک سازی داخلی در تولید محتوا برای سایت وردپرسی، افزونه سئو رنک مث را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

استراتژی برای انواع محتوا content strategy

برای چه کسانی و به چه هدفی در حال تولید محتوا هستید؟ پرسونای مخاطبان خود را تهیه کنید و انواع محتوا را متناسب با نوع کاربران در کانال‌های مناسب منتشر کنید. این روزها انواع محتوای متنی، صوتی و تصویری را می‌توانید سفارش دهید که هر کدام از این‌ها در خود زیرشاخه‌های مختلف دارند.

از طرفی استراتژی تولید محتوای برای سایت وردپرسی به طور مثال سایت فروشگاهی صنایع دستی مانند هندیله – handileh کاملا متفاوت با سایت ورزشی مانند ورزش سه یا فروشگاهی مانند دیجی کالا است.

استفاده از تصویر، صوت و ویدیو در محتوا combine contents

اگر بتوانید ترکیبی از انواع محتوا را در بازاریابی محتوایی خود به کار ببرید، عالی می‌شود. این روزها طرفداران محتوای ویدیویی خیلی بیشتر از دیگر انواع محتواها هستند. تعجب نکنید اگر به زودی موج محتواهای ویدیویی همه جا را فرا بگیرد. محتواهای صوتی، پادکست و عکس نیز بسیار در بهبود سئو در تولید محتوا برای سایت وردپرس تاثیرگذار هستند.

استفاده از تصویر، صوت و ویدیو در محتوا

اگرچه فاکتورهای دیگری در تولید محتوای سایت وردپرسی و اختصاصی وجود دارد، اما مهم‌ترین‌ها را به شما گفتیم. پس یکبار دیگر آن‌ها را مرور کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.