روش های تضمینی برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون و آیپد

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

در مقالات قبلی درباره روش‌های بازگردانی اس ام اس‌های پاک شده در گوشی‌های اندرویدی صحبت کردیم. اما چگونه می‌توان امکان برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون را ایجاد کرد؟ مسلما باید راهی برای این بازیابی نیز وجود داشته باشد زیرا کاربران آیفون نیز کم نیستند و قطعا آن‌ها نیز دچار اشتباه پاک کردن پیام‌های گوشی خود خواهند شد. اما چگونه این پیام‌ها را بازگردانی کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید…

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

بازگردانی پیامک حذف شده آیفون به چندین روش و به راحتی امکانپذیر است. کافیست این روش‌ها را بدانید و به همان روشی که برایتان مناسب است پیام‌ها را مجدد برگردانید. روش‌هایی که ما برایتان در این مقاله درنظر گرفتیم عبارت است از:

  • برگرداندن پیامک های پاک شده با استفاده از iTunes
  • بازگردانی اس ام اس های حذف شده از طریق icloud
  • بازیابی sms های پاک شده با استفاده از finder
  • استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری

با کمک هر کدام از روش‌های بالا امکان بازیابی وجود دارد و در ادامه بطور کامل هر قسمت را شرح خواهیم داد.

برگرداندن پیامک های پاک شده با استفاده از iTunes

برای این کار باید گوشی خود را به لپ‌تاپ متصل کنید. فرقی نمی‌کند لپ‌تاپ شما ویندوز باشد یا مک؛ با اتصال آن برنامه iTunes اجرا خواهد شد. در صورتی که چند درصد این برنامه اجرا نشد بصورت دستی آن را اجرا کنید. روی نام گوشی در سمت چپ و بالا بزنید اگر برنامه اجرا نشد یعنی دستگاه به درستی متصل نشده است.

حال روی گزینه Summary بزنید و سپس گزینه Restore Backup را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه قابل انتخاب نباشد باید روی به iCloud رفته و تنظیمات بک‌آپ را انجام دهید و گزینه This Computer را تغییر دهید. تنها در صورتی امکان برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون وجود دارد که شما از قبل بک‌آپ تهیه کرده باشید در غیراینصورت نمی‌توان کاری کرد. اگر در این قسمت بک‌آپ‌ها را مشاهده می‌کنید پس کار تمام است و حال می‌توان با انتخاب نسخه پشتیبان آخر روی Restore iPhone زد و بازیابی را انجام داد.

برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

بازگردانی اس ام اس های حذف شده از طریق icloud

معمولا در iCloud بک‌آپ‌هایی برای این منظور موجود است که اگر باشد قطعا کار بسیار ساده است. البته تهیه نسخه پشتیبان در آن به خودتان بستگی داشته و حتما باید بطور منظم این کار انجام شود تا در صورتی که اطلاعات از بین رفت به راحتی بتوان آن را بازگردانی کرد. حال با فرض وجود داشتن بک‌آپ به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس گزینه General را انتخاب کنید. به دنبال گزینه Reset بگردید و سپس روی گزینه  Erase All Content and Settings بزنید. حالا یک پنجره پاپ‌آپ مشاهده می‌کنید که Erase Now را باید روی آن بزنید. فقط حواستان باشد که در حین این کار اصلا گزینه Backup then Erase را انتخاب نکنید زیرا بک‌آپی در حال حاضر تهیه شده و جایگزین می‌شود و شما اطلاعات قبلی را از دست خواهید داد.

بازگردانی پیامک حذف شده آیفون

 

در حال حاضر تمامی اطلاعات گوشی شما حذف شده و در واقع به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. حالا نوبت به App & Data می‌رسد. در اینجا روی گزینه  Restore from iCloud Backup بزنید و رمز خود را وارد کنید. همینطور ادامه دهید تا به گزینه Choose backup برسید، حالا یکی از بک‌آپ‌های موجود را انتخاب کنید و آن را برگردانید.

  کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ۴ روش تضمینی

بازیابی sms های پاک شده با استفاده از finder

روش بعدی در بازیابی sms پاک شده آیفون، استفاده از finder است که برای استفاده از آن نیاز به مک بوک دارید. در این روش همان اول کاری سوالی در آیفون شما پرسیده می‌شود که حتما باید گزینه Trust را انتخاب کنید. اگر آیفون شما با این برنامه به درستی به مک‌بوک متصل شد قطعا باید نام آن را در زیر Location ببینید. انتخاب خود را انجام داده و سپس Manage Backup را بزنید تا لیستی از بک‌آپ‌ها در مک‌بوک به شما نمایش داده شود. در این روش نیز حتما باید از قبل بک‌آپ تهیه کرده باشید تا لیست بک‌آپ‌‌ها به شما نمایش داده شود در غیراینصورت با این روش کاری از دستتان برنمی‌آید.
در صورتی که نسخه پشتیبان موردنظر را یافتید روی آن کلیک کرده و سپس Restore iPhone را بزنید.

استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری

با گذر از روش‌های قبلی برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون، روش دیگر کمک گرفتن از نرم‌افزارهای کامپیوتری است که امکان بازیابی sms پاک شده آیفون را برایمان فراهم می‌کنند. به برخی از بهترین نرم‌افزارها می‌پردازیم:

نرم افزار dr.fone

Wondershare Dr.Fone for iOS ابزاری قدرتمند جهت برگرداندن اطلاعاتگوشی های آیفون ، آیپد و آیپاد است. با کمک این ابزار شما قادر به بازیابی تماس‌های از دست رفته، پیام‌های متنی، تصاویر، نوت‌ها، مخاطبین، فیلم ها و … هستید. این نرم افزار تمامی فایل‌هایی که به صورت تصادفی یا هنگام آپدیت ورژن IOS شما خراب شده‌اند را بازیابی می کند. رابط کاربری ساده‌ای داشته و تنها با سه کلیک قادر به بازیابی اطلاعات شماست. همچنین این ابزار قابلیت بازیابی داده‌های iTunes و iCloud را دارد.

نرم افزار phonerescue

گوشی تلفن همراه شما حاوی اطلاعات مهمی چون شماره تماس‌ها،عکس ها، پیام‌ها و ویدیوها است. در صورتیکه اشتباهاً یکی از این فایل‌ها را حذف کنید برنامه ی Phone Rescue امکان بازیابی اطلاعات از دست رفته را در کامپیوتر را دارد. این برنامه تمام اطلاعات ارزشمند شما را از 3 راه مطمئن بازیابی می‌کند. توانایی استخراج عکس‌ها و پست صوتی از بک آپ آی تونز را دارد.

نرم افزار tenorshare ultdata

Tenorshare UltData نرم افزاری مفید و کاربردی جهت بازیابی اطلاعات حذف شده از گوشی‌های  iPhone 6/6 Plus, iPhone 5S/5C/5 است. نرم افزار Tenorshare UltData قادر به بازیابی تمام اطلاعات از قبیل تاریخ تماس‌ها ، مخاطبین ، فیلم ، موزیک ، عکس ، پیامک و … است. این نرم افزار می‌تواند اطلاعات گوشی‌هایی که جیلبریک یا آپگرید به نسخه جدید و یا به تنظیم‌های کارخانه شده‌اند را بازیابی کند.

نتیجه گیری

ما برای رسیدن به پیامی که برایمان مهم بوده و از گوشی‌مان حذف شده راه‌های بسیاری داریم. در این مقاله درباره پیام‌های حذف شده از گوشی‌های آیفون صحبت کردیم که با کمک این روش‌ها بالاخره می‌توان پیام حذف شده و داده‌های دیگر را بازیابی کرد.

 

سوالات متداول

برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون با کمک کامپیوتر می‌توانید از نرم افزارهای dr.fone - phonerescue - tenorshare ultdata استفاده کنید.
بله، ابتدا شما آیفون خود را به حالت کارخانه می‌برید و سپس با کمک آی کلاد بک آپ قبلی که پیامک پاک شده در آن موجود بود را بازگردانی می‌کنید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.