تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی – بررسی کامل به همراه جدول مقایسه

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

قبل‌ترها افراد برای ساخت سایت خود از برنامه‌نویس و طراحی کمک می‌گرفتند و اگر علم و اطلاعی درباره کدها و سایت نداشتند برای هر تغییری واجب بود تا مجدد به همان طراح مراجعه کنند. اما کم کم با حضور سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس اتفاقات جهانی رخ داد و کم کم افراد بجای طراحی سایت با کدنویسی به ساخت سایت با وردپرس روی آوردند که هیچ گونه مشکلی نداشت و تمامی امکانات موردنیاز را نیز در اختیار افراد قرار می‌داد. اما نمی‌توان منکر شد که هنوز هم افرادی بسیاری هستند که سایت‌هایشان را با کدنویسی طراحی می‌کنند و به وردپرس معتقد نیستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

 

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

مسلما وقتی حرف از مقایسه به میان می‌آید باید بپذیریم که مزایا و معایبی در راه است. هر کدام شاخصه‌های مخصوص به خود را دارند و باید مورد بررسی قرار گیرند. افرادی که به وردپرس معتقد نیستند عموماً این نظر را دارند که یک سیستم آماده رایگان نمی‌تواند آنچه را که ما می‌خواهیم فراهم کند و نمی‌توان جدی به آن نگاه کرد. از طرفی افرادی که با وردپرس کار می‌کنند نیز بر این اعتقادند که WordPress سیستم کاملی است که تمامی انواع سایت‌ها از ساده و مبتدی گرفته تا حرفه‌ای را می‌توان با آن ساخت. تفاوت طراحی وردپرس با کدنویسی از چند منظر قابل بررسی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

تفاوت طراحی وردپرس با کدنویسی از لحاظ هزینه

اولین آیتمی که در ساخت سایت به آن توجه می‌کنیم مبحث هزینه است. به هر حال همه ما دوست داریم با توجه به امکاناتی که دریافت می‌کنیم هزینه معقولی متقبل شویم. امری که واضح است در طراحی سایت به روش کدنویسی از پایه، طراح باید کدنویسی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را به درستی پیاده کند پس هزینه آن بالاست و این هزینه با نیاز و درخواست مشتری تعیین می‌شود. اما در وردپرس اگر خودتان مایل به ایجاد آن باشید تنها کافیست هزینه هاست و دامنه و تهیه یک قالب مناسب را پرداخت کنید زیرا سایر موارد از نصب وردپرس و بسیاری از افزونه‌ها بصورت کاملا رایگان بوده و هزینه‌ای در بر ندارد. از این رو در مبحث هزینه‌ای وردپرس اقتصادی است حتی اگر قرار باشد فرد طراحی آن را پیاده کند هرگز هزینه‌ای را که یک طراح و کدنویس اختصاصی دریافت می‌کند، نخواهد گرفت.

 

تفاوت WordPress و کدنویسی از لحاظ محتوا گذاری و مدیریت محتوا

در طراحی سایت به سبک کدنویسی یا سایتی اینستا طراحی می‌شود یا داینامیک. چنانچه سایت ایستا باشد قطعا باید برای قرار دادن هر نوع محتوا در آن از شخص طراح کمک بگیرید زیرا همه چیز در بین کدها قرار داده می‌شود. مسلما هزینه طراحی این نوع سایت پایین‌تر است. اما در سایت‌های داینامیک یا پویا که دارای پنل مدیریتی کدنویسی شده هستند با یک آموزش می‌توانید خودتان محتوا را قرار دهید اما معمولا این پنل‌ها خیلی منعطف نیستند و دسترسی به هر بخشی ندارند. این مدل سایت‌ها نیز هزینه طراحی بالاتری را به همراه دارند.
سیستم مدیریت محتوای وردپرس همانطور که از نامش پیداست بستری مناسب و منعطف برای تغییر و ایجاد محتواست. شما به یک پنل مدیریتی کامل دسترسی داشته و از بخش نوشته‌ها و برگه‌ها می‌توانید محتوای خود را قرار دهید و برای اینکار به هیچ وجه نیاز به شخص دیگری ندارید.

 

سایت وردپرسی سریع تر است یا کدنویسی؟

در تفاوت طراحی wordpress و کدنویسی، سرعت بارگذاری سایت مسئله بسیار مهمی است که باید حتما به آن پرداخت. اگر می‌خواهید واقعا جایگاه خاصی در بین کاربران خود داشته باشید باید سایت سریعی داشته تا به سرعت تمامی قسمت‌های آن بارگذاری شود و به مخاطب نشان داده شود. اگر چنین نباشد باید قید کاربران خود را بزنید زیرا شما را برای همیشه ترک می‌کنند.
اینکه یک سایت کدنویسی شده سرعت بهتری دارد یا وردپرس بستگی به نوع طراحی سایت و حرفه‌ای بودن طراح دارد. اینکه آیا در طراحی سایت موردنظر تمامی اصول بهینه‌سازی را رعایت کرده که ما را به سایتی سریع و عالی برساند یا خیر.
اما وردپرس یک سی ام اس مشخص است که هسته‌ای کاملا بهینه دارد و ما با انتخاب درست قالب و افزونه وردپرس می‌توانیم سرعت مناسب آن را حفظ کنیم و با امور بهینه‌سازی همیشه عملکرد آن را عالی نگه داریم.

  چگونه پست ها با بیشترین دیدگاه در وردپرس را  نمایش دهیم؟

 

فرق سایت وردپرس و کدنویسی در سهولت استفاده

وردپرس دارای یک پنل مدیریتی کامل و ساده است که با کمی جستجو در آن می‌توانید تمامی تنظیمات و امکانات سایت را مشاهده کنید. WordPress اوپن سورس (متن باز) بوده و چنانچه نیاز به تغییری داشته باشید بدون مشکل می‌توان در آن تغییر به وجود آورد. تولید محتوا در وردپرس بسیار ساده و با امکانات متعدد در اختیارمان قرار گرفته. دارای تعداد زیادی افزونه و قالب وردپرس رایگان و پرمیوم است که با کمک آن‌ها می‌توانیم سایتمان را همانگونه که می‌خواهیم بسازیم.

به نقل از ژاکت آکادمی در مقاله تفاوت سایت‌های اختصاصی و وردپرسی  : وردپرس چون یک پلتفرم متن باز است، جامعه بزرگی از کاربران در سراسر جهان دارد. بنابراین می‌توانید بدون هزینه از پشتیبانی گسترده و طولانی‌مدت این افراد برخوردار شوید.

اما درباره سایتی که با کدنویسی ایجاد شده همه چیز بستگی به نوع طراحی دارد. اگر از یک متخصص عالی رتبه در این زمینه کمک گرفته‌اید پس باید انتظار سایتی عالی با سمت کاربری ساده و قابل قبول را داشته باشیم اما همیشه اینگونه نیست و افراد به مراتب دچار مشکلات متعددی در استفاده از سایت خود هستند و مجبورند تا یک فرد آگاه را به عنوان مدیر سایت استخدام کنند. اینجاست که تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی آشکار می‌شود.

 

مقایسه سایت وردپرس با کدنویسی شده
منبع عکس: مقاله تفاوت سایت‌های اختصاصی و وردپرسی از وبسایت آکادمی ژاکت

 

تفاوت های WordPress و کدنویسی در مقیاس و انعطاف پذیری

همانطور که پیشتر گفتیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که با وجود رایگان بودن، دارای یک پنل ادمین عالی با سطوح دسترسی کامل است. قطعا کار کردن با آن نیازی به آموزش‌های حرفه‌ای نداشته و حتی با کمی بررسی می‌توان در آن مشغول به فعالیت شد. اما در سایتی که کدنویسی شده همه چیز به نوع طراحی برمی‌گردد و قطعا آن انعطاف‌پذیری و سطح دسترسی که ما انتظار داریم در اختیارمان قرار نمی‌گیرد.

 

اگر به دنبال یادگیری حرفه‌ای و اصولی طراحی سایت هستید پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره طراحی سایت آکادمی ژاکت است. در این دوره طراحی وبسایت علاوه بر یادگیری طراحی سایت وردپرس، آموزش html و css برای راه اندازی سایت اختصاصی داده شده است.

 

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در یک نگاه

تفاوت در طراحی سایت وردپرس با کدنویسی  طراحی سایت بصورت کدنویسی  طراحی سایت با وردپرس 
هزینه طراحی هزینه بالا اقتصادی و کم
امکان محتواگذاری سخت بسیار آسان
سرعت بارگذاری سایت بسته به استانداردهای کدنویسی بسته به استاندارد افزونه و قالب
سهولت در استفاده بسته به نوع کدنویسی پنل ادمین بسیار آسان
میزان انعطاف‌پذیری کم زیاد

نتیجه گیری

افراد بسته به تفکرات و شنیده‌های خود تصمیم به ساخت سایت برای کسب و کار خود می‌گیرند اما از این موضوع غافل می‌مانند که واقعا تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی چیست؟ آیا نمی‌توان با وردپرس سایتی حرفه‌ای و عالی طراحی کرد؟ آیا برای یک سازمان یا شرکت حتما باید سایتی کدنویسی شده داشت؟ همه این سوالات با مقایسه‌ای که در این مقاله انجام دادیم پاسخ داده شد. پس قبل از انتخاب حتما مقاله را بخوانید.

سوالات متداول

چون طراحی سایت به روش کدنویسی از پایه است، دیزاینر باید کدنویسی و طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) را به درستی پیاده کند پس هزینه آن بالاست و این هزینه با نیاز و درخواست مشتری تعیین می‌شود. اما در وردپرس تنها کافیست هزینه هاست و دامنه و تهیه یک قالب مناسب را پرداخت کنید زیرا برای وردپرس قالب‌های کارآمد و رایگان بسیاری وجود دارند که بدون پرداخت هزینه می‌توانید آن ها را از همیاروردپرس دریافت نمایید.
این بسته به سطح نیاز شرکت شما به سایت دارد. اگر شرکت بزرگی دارید و بودجه کافی برای طراحی وبسایت کنار گذاشته‌اید، و خواسته شما یک سایت کاملاً اختصاصی است، می‌توانید برای طراحی از کدنویسی استفاده کنید. در غیر اینصورت بهتر است از وردپرس استفاده نمایید تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف هزینه، سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن طراحی کنید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.