ریست کردن وردپرس (با افزونه و بدون افزونه)

ریست کردن وردپرس

هر سیستمی روزهای خوب و بد دارد. وردپرس نیز اینگونه است! در زمان‌هایی به مشکلاتی برخورد می‌کند البته که این به معنای کنار گذاشتن آن نیست بلکه به معنای درست کردن اوضاع است. ریست کردن وردپرس عملیاتی است که گاهی واقعا به آن احتیاج پیدا می‌کنیم. این ریست کردن یعنی آغازی دوباره و گاهی مشکلات مانند مشکلات امنیتی، عملکردی یا طراحی به وجود می‌آید و آنقدر بزرگ است که ما مجبور می‌شویم همه چیز را از نو شروع کنیم. در این مقاله قصد داریم درباره ریست کردن سایت وردپرسی به کمک افزونه و بدون آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید که این مورد برای هر کسی پیش می‌آید.

 

آموزش ریست کردن وردپرس با افزونه

خدا را شکر که در وردپرس برای هر مشکلی یک افزونه وجود دارد تا پی آن را گرفته و مسئله را حل کند. برای ریست کردن وردپرس نیز افزونه‌هایی موجودند که عملیات ریست کردن را انجام می‌دهند. در واقع سریع‌ترین روش ریست کردن به کمک افزونه است که در اینجا ما افزونه قدرتمند wp reset را درنظر گرفتیم. در ادامه به بررسی عملکرد آن می‌پردازیم.

برای نصب افزونه، همانطور که می‌دانید باید به بخش افزونه‌ها برویم و گزینه wp reset را جستجو کنیم تا افزونه موردنظر نمایان شود. حال کافیست دکمه نصب را زده و سپس آن را فعال کنیم. حال کافیست برای استفاده از آن به بخش ابزارها در وردپرس رفته و روی Reset WP بزنید:

 

ریست کردن وردپرس با افزونه

 

حال که روی گزینه مربوط به افزونه یعنی Reset wp کلیک کردید باید به صفحه تنظیمات آن منتقل شوید:

 

ریست کردن سایت وردپرسی - تنظیمات افزونه

 

حال کافیست در باکس خالی کلمه Reset را وارد کرده و روی دکمه Reset بزنید تا سایت به حالت پیش‌فرض خود باز گردد. کار در این مرحله به کمک افزونه تمام است.

 

ریست کردن وردپرس بدون افزونه

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید که سایت وردپرسی را بدون افزونه ریست کنید، راه برای شما باز است. البته که کمی پیچیده‌تر است اما به هر حال راهی است که می‌توان آن را اجرایی کرد. برای بازگردانی وردپرس پاک شده باید پایگاه داده را پاک کرده، دیتابیس جدید بسازید، افزونه، قالب و دیگر فایل‌ها را پاک کرده و مراحل نصب وردپرس را مجدد اجرا کنید. این مراحل به شرح زیر اجرا می‌شود:

  • در قدم اول به پنل هاست خوب وارد شوید
  • حال به قسمت Databases بروید و گزینه MySQL Database را انتخاب کنید.

 

ورود به دیتابیس

 

  • دیتابیس موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه Delete بزنید.
  • سپس به قسمت Create a New Database برای ایجاد دیتابیس جدید بروید. نامی برای دیتابیس خود انتخاب کنید.
  • حال روی گزینه Create Database بزنید تا دیتابیس جدید ایجاد شود.

 

پس از ساخت دیتابیس جدید باید به سراغ file manager بروید.

 

فایل منیجر

 

  • به روت هاست یعنی  public_html بروید.
  • سپس پوشه  wp-content را انتخاب کنید و حالا حذف کنید. در این پوشه قالب و افزونه‌های شما وجود دارند که حذف خواهند شد.
  جدیدترین راهنمای کامل حفظ امنیت وردپرس

 

حذف کانتنت ها

 

در حال حاضر سایت وردپرس شما بطور کامل ریست شده و کاملا به حالت پیش فرض برگشته اما هنوز هم یک کار مانده که باید انجام دهید. آن هم نصب مجدد وردپرس است. برای این منظور در نوار آدرس مرورگر خود آدرس https://mywebsite /wp-admin/install.php وارد کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود باید نام و عنوان سایت به همراه اطلاعاتی که می‌خواهد را وارد نمایید.

 

شروع نصب رودپرس

 

زمانی که اطلاعات را وارد کردید روی گزینه “راه اندازی وردپرس”  ضربه بزنید. کار تمام شد! حال با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید به راحتی وارد سایت خود شوید. یک سایت پاک و تمیز و پیش‌فرض!

 

چه زمانی مجبور به ریست سایت وردپرس می شویم؟

چند دلیل مشخص برای اینکه باید سایت وردپرسی خود را ریست کنیم وجود دارد. در ادامه این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم:

  • سایتی تمرینی و تستی ایجاد کرده‌اید

گاهی سایتی را جهت تمرین و تست ایجاد می‌کنیم تا درنهایت مواردی را یاد بگیریم و چک کنیم تا سایت اصلی را بی‌نقص ایجاد کنیم. در اینصورت معمولا بارها نیاز به ریست کردن وردپرس داریم.

  • تغییر هدف سایت 

زمانی تصمیم می‌گیریم هدف سایت خود را بطور کامل تغییر دهیم پس باید حتما کل سایت را از نو بسازیم. در این مواقع نیز نیازمند ریست کردن سایت وردپرسی هستیم.

  • سایت دچار مشکل امنیتی شده

گاهی سایت دچار هک و مسائل امنیتی می‌شود که در این زمان نیز نیازمند ریست کردن آن هستیم. یعنی در واقع بهترین راه همین است.

 

چه زمانی نباید وردپرس را ریست کنیم؟

اما شاید برخی از افراد به اشتباه گاهی تصمیم به ریست کردن سایت بگیرند در صورتی که واقعا در برخی موارد اصلا نیازی به این کار نیست. چه زمانی نیاز نداریم که سایتمان را ریست کنیم؟

  • زمان طراحی مجدد سایت

اگر قرار باشد که قالب خود را تغییر دهید یا تغییری در افزونه‌ها ایجاد کنیدد، نیازی به ریست شدن سایت نیست. تنها کافیست سایت را به حالت در حال تعمیر ببرید تا مخاطبین در معرض مشاهده تغییرات شما قرار نگیرند.

  • منتقل کردن سایت

زمانی که قرار است سرور خود را جابجا کنید یا به اصطلاح مهاجرت داشته باشید، نیازی به ریست کردن سایت نیست. تنها کافیست مقدمات انتقال از سرور به سرور دیگر یا جابجایی دامنه را انجام دهید.

  • حذف تمامی محتواهای سایت 

اگر تصمیم گرفتید کل محتوای سایت را حذف کنید یا آن را برای مدتی غیرفعال کنید باز هم نیازی به ریست کردن نیست. یا باید تمام محتواها را حذف کنید یا برای غیرفعال کردن سایت باید اطلاعات آن را بطور کامل حذف کنید.

 

نتیجه گیری

اگر قرار باشد وردپرس خود را ریست کنید این امکان در سایت وردپرسی برایتان فراهم شده و کافیست تنها یا بصورت دستی یا با کمک افزونه وارد عمل شوید. با این کار یک سایت پاک و پیش‌فرض را مجدد راه‌اندازی می‌کنید.

سوالات متداول

برای حذف و ریست وردپرس کافیست که به سی پنل و دایرکت ادمین هاست خود بروید. سپس به قسمت Databases بروید و گزینه MySQL Database را انتخاب کنید. دیتابیس مورد نظر را انتخاب و حذف کنید. بعد از آن به پوشه public_html وارد شوید و در آنجا پوشه wp_content که افزونه و قالب وردپرس شما در آن قرار دارد را پاک کنید. کار تمام است و وردپرس شما حذف می‌شود.
خیر، برای تغییر سرور و هاست نیازی به ریست و حذف وردپرس نیست. تنها با ارسال تیکت به پشتیبانی هاست خود فرآیند انتقال را بدون ریست کردن سایت انجام دهید.
بهترین افزونه برای ریست کردن وردپرس، افزونه wp reset است که می‌توانید بصورت رایگان از همیاروردپرس این افزونه را دانلود نمایید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.