بازیابی رمز اینستاگرام با ۶ روش مختلف

بازیابی رمز اینستاگرام

بسیار پیش آمده که رمز عبور اکانتی را فراموش کرده‌ایم و مجبور به بازیابی آن شدیم. این مسئله توسط کاربران اینستاگرام بسیار گزارش می‌شود زیرا این اپلیکیشن برای همان بار اول که نام کاربری و پسورد را وارد می‌کنیم دیگر نیازی به این کار نیست. از همین جهت برخی افراد پسوردی را که برای اینستاگرام خود گذاشتند، فراموش می‌کنند. در این آموزش قرار است بازیابی رمز اینستاگرام را به 6 روش مختلف به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید…

 

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل

زمانی که شما از طریق مرورگر گوگل کروم وارد سایت‌ها می‌شوید، گوگل بسیاری از اطلاعات شما را ذخیره می‌کند. اگر تا به حال با کمک مرورگر خود وارد اینستاگرام شده‌اید، احتمالا پسورد آن ذخیره شده است. برای پیدا کردن رمز اینستاگرام خود از این طریق از مراحل زیر اقدام کنید:

  • در گوشی به قسمت Setting رفته و روی google بزنید.
  • حال به قسمت Manage your Google Account بروید.
  • در نوار بالا روی گزینه Security ضربه بزنید.
  • حال با رفتن به قسمت Password Manager می‌توانید تمامی پسوردهای ذخیره شده را ببینید.

 

در روش دیگر کافیست به مرورگر کروم خود رفته و روی سه نقطه بالا ضربه بزنید. سپس گزینه  passwords and autofill را بیابید. بعد از آن روی گزینه google password manager بزنید. اگر اطلاعات شما ذخیره شده باشد در این صفحه قابل مشاهده و بازیابی است.

جدا از این مواردی که در بالا گفتیم برای بازیابی پسوردی که اصلا ذخیره نشده و موجود نیست می‌توان به سایت اینستاگرام برای تغییر پسورد اینستاگرام مراجعه کرد. پس از آن روی گزینه Forgot password کلیک کنید و در این مرحله اطلاعاتی نظیر ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری را وارد نمایید. حال روی گزینه Send Login Link بزنید تا لینک بازیابی برایتان ارسال شود.

ارسال لینک از طریق سایت

 

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

در این روش باید در زمان ثبت نام به جای ایمیل، شماره موبایل وارد کرده باشید. در این صورت می‌توانید بازیابی را به کمک پیامک انجام دهید. مراحل زیر را انجام دهید:

  • به بخش help در همان صفحه لاگین اینستاگرام خود بروید.
  • در کادری که مربوط به اطلاعات یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل است، شماره موبایل خود را تایپ کنید و Find account را بزنید.

پیدا کردن اکانت - بازیابی رمز instagram

 

  • حال به صفحه Choose a way to log in وارد می‌شوید.

روش دریافت کد

 

  • حال کافیست گزینه Send an SMS را انتخاب کنید تا کد موردنظر برایتان پیامک شود.
  روش های تضمینی دیدن پیام های حذف شده اینستاگرام

وارد کردن کد

 

بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل

برای این منظور کافیست به سایت اینستاگرام مراجعه کرده و سپس در بخش لاگین سایت گزینه forget password را بزنید. سپس باکسی برایتان نمایش داده می‌شود که با وارد کردن شماره تماس خود می‌توانید لینکی را بابت بازیابی رمز اینستاگرام دریافت کنید. حال کافیست روی لینک کلیک کرده و پسورد را بازیابی کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل

 

بازگردانی رمز اینستاگرام با ایمیل

در این روش نیز باید بجای شماره تماس، ایمیل خود را وارد کرده و سپس منتظر دریافت ایمیل بازیابی از سمت اینستاگرام شوید. لینکی که برایتان ایمیل شده را باز کنید و مراحل بازیابی پسورد را با کلیک روی Reset your password ادامه دهید. چنانچه تمامی مراحل را به درستی پیش رفته باشید صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برایتان نمایان می‌شود:

وارد کردن پسورد جدید

 

حال با وارد کردن رمز جدید، کار تمام می‌شود.

 

بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

در بدترین حالت، رمز عبور خود را فراموش کرده و به شماره و ایمیل خود نیز دسترسی ندارید. حال چگونه می‌توان رمز عبور را بازیابی کرد؟ در این وضعیت چنانچه اکانت فیسبوک شما به اینستاگرام متصل باشد، می‌توانید رمز اینستاگرام را با کمک فیسبوک بازیابی کنید که در بخش بعدی خواهیم گفت. در غیر اینصورت چاره‌ای نیست و باید اکانت جدیدی ایجاد کنید.

 

بازیابی رمز Instagram از طریق اکانت فیسبوک

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های بازیابی رمز instagram کمک گرفتن از فیسبوک است. البته در این روش شما باید از قبل اکانت خود را به فیسبوک متصل کرده باشید وگرنه راهی برای بازیابی ندارید. برای این منظور اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و حال روی گزینه Log in with Facebook بزنید. سپس روی Continue بزنید و به اینستاگرام اجازه دهید تا از اکانت فیسبوک استفاده کند. حال شما به اکانت فیسبوک وارد شده و می‌توانید از این طریق عملیات بازیابی را انجام دهید.

ریست پسورد به کمک فیسبوک

 

کلام آخر

اولین راه برای فراموش نکردن پسورد اینستاگرام، ذخیره آن در جاییست تا هر موقع یادمان رفت به آن مراجعه کرده و پسورد را مورد استفاده قرار دهیم. اما چنانچه به هر دلیلی رمز اینستاگرام خود را فراموش کردیم، 6 راه اصولی برای بازیابی آن وجود دارد که هر کدام را بطور کامل در بالا شرح دادیم.

سوالات متداول

برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق لینک کافیست که به لینک https://www.instagram.com/accounts/login بروید و در آنجا بر روی گزینه Forget Password (فراموشی رمز عبور) کلیک کنید تا بتوانید مراحل بازیابی رمز اینستاگرام خود را طی کنید.
برای بازیابی رمز اینستاگرام با شماره تلفن کافیست در صفحه لاگین، بر روی گزینه فراموشی رمز عبور بزنید و شماره تلفن خود را برای درخواست پیامک وارد کنید. سپس کدی برای شماره شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن به صفحه تعیین رمز جدید وارد می‌شوید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.