ایده تولید محتوا بدون چهره (چگونه بدون چهره تولید محتوا کنیم؟)

ایده تولید محتوا بدون چهره

ما برای به موفقیت رسیدن در هر کسب و کاری نیاز به محتواسازی داریم. این محتوا می‌تواند بصور‌ت‌های مختلف متنی، ویدیویی، صوتی و … باشد و ارتباط مستقیمی با پلتفرم موردنظر دارد. حتما درباره تولید محتوا بدون چهره زیاد شنیده‌اید اما آیا واقعا چنین محتوایی هم موفق خواهد شد؟ در این مقاله تصمیم داریم پیرامون ایده تولید محتوا بدون چهره صحبت کنیم تا افرادی که واقعا امکان نمایش چهره خود را ندارند بتوانند با این روش‌ها کارشان را پیش ببرند.

 

منظور از تولید محتوا بدون چهره چیست؟

تولید محتوا بدون چهره یعنی بدون اینکه جلوی دوربین بیایید و تصویر و ویدیویی از خود نشان دهید، محتواهای جذابی خلق کنید. حال اینکه چرا واقعا برخی افراد تمایل به دیده شدن چهره خود ندارند، دلایل مختلفی دارد. مثلا برخی واقعا از این مسئله خجالت می‌کشند یا معذوریت‌های خانوادگی دارند و … . به هر حال کاری به دلیل آن نداریم و با وجود اینکه تولیدمحتوا با جلوی دوربین آمدن نتیجه بهتری می‌دهد، اما این مسئله هم باید بدانید که بدون چهره هم می‌توان فعالیت درستی داشت.

 

ایده تولید محتوا بدون چهره

حال که گفتیم امکان تولید محتوا بدون چهره وجود دارد، باید چند ایده تولید محتوا بدون چهره را هم به شما بگوییم تا بتوانید به درستی انتخاب خود را انجام داده و وارد مسیر فعالیتی برای ساخت محتوای بدون چهره شوید.

  • نقد و بررسی محصول
  • معرفی کتاب
  • آموزش کارهای فنی بدون چهره
  • ساخت انیمیشن
  • فیلمبردای از شهرها
  • ضبط صدا بر روی عکس یا تصویر
  • ضبط ویدیو از مانیتور و آموزش ابزارهای دیجیتالی
  • استفاده از ماسک‌های جذاب بر روی چهره
  • آموزش اشپزی

 

معرفی، نقد و بررسی محصول

معمولا برای معرفی و نقد محصولات کافیست محصول را به دستت گرفته و فقط از ناحیه دست خود ویدیو بگیرید. در این نوع محتوای بدون نمایش چهره، تنها لازم است در مورد آن توضیح دهید و صدای خود را روی ویدیو قرار دهید. در این مورد واقعا نیازی به دیده شدن ندارید و تنها چیزی که مخاطب لازم است ببیند، بخش‌های مختلف محصول است که شما در حال بررسی آن هستید.

 

معرفی کتاب

حوزه معرفی کتاب نیز خیلی نیازی به مقابل دوربین بودن ندارد. کافیست ویدیویی از کتاب نشان داده و در مورد آن توضیحاتی ارائه دهید. محتوای معرفی کتاب می‌تواند بصورت یک عکس از کتاب و توضیحات متنی باشد یا یک تصویر ویدیویی به همراه فایل صوتی صدای شما باشد که شرح درستی از کتاب ارائه می‌دهید.

 

آموزش کارهای فنی بدون نمایش چهره

شما در ارائه مدل‌های مختلف آموزش فنی هم می‌توانید بدون چهره محتواسازی کنید. مثلا فرض کنید در حوزه مکانیک خودرو فعالیت دارید، خیلی راحت در هنگام تعمیر کافیست دوربین را روی قسمتی که در حال تعمیر آن هستید گرفته و توضیح ارائه دهید. کمی در اینستاگرام و یوتیوب جستجو کنید، از این دست ویدیوها بسیار مشاهده می‌کنید که اصلا چهره فرد تعمیرکار یا آموزش دهنده در آن مشاهده نمی‌شود و چیزی که بیش از همه برای کاربران این حوزه اهمیت دارد، روش کار است.

 

تولید محتوا بدون چهره با ساخت انیمیشن

ایده تولید محتوا بدون چهره در ساخت انیمیشن نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای محتواسازی بدون چهره است. البته که شما می‌توانید چهره خود را به شکل انیمیشن درآورده و با کمک آن ویدیوهایتان را بسازید. همان کاری که بسیاری از متخصصین این حوزه انجام می‌دهند. در روش دیگر می‌توانید محتوای خود را با کاراکترهای انیمیشنی حرفه‌ای خلق کرده و با آن مشغول به انتقال پیام شوید. اتفاقا بسیاری از مخاطبین عاشق دیدن این مدل محتواها هستند.

 

فیلم برداری از نقاط دیدنی شهرها

روش دیگر برای محتواسازی بدون چهره، تهیه ویدیوهای باکیفیت از محیط است. فرض کنیم شما مدام به جاهای مختلفی مسافرت کرده یا دائم در طی روز به جاهای می‌روید که احتمالا برای مخاطب جذاب است. می‌توانید از این فرصت برای محتواسازی استفاده کرده و این اماکن جذاب را به افراد نشان دهید. حال می‌توانید ویدیوهای خود را در قالب ولاگی که روی آن توضیحاتی می‌دهید، ارائه کنید یا بصورت تهیه ویدیویی از یک شهر زیبا با یک موسیقی دلنواز روی آن.

 

ضبط صدا بر روی تصویر و عکس

شاید علاقه‌ای به نمایش چهره خود مقابل دوربین ندارید اما فکر نکنم با صحبت کردن روی تصاویر و ویدیوها مشکل داشته باشید. می‌توانید محتوای خود را اینگونه تولید کرده و صدایتان را روی تصاویر و عکس‌ها در هر حوزه‌ای قرار دهید.

 

فیلم برداری از مانیتور و آموزش ابزارهای مختلف

امکان تولید بسیاری از آموزش‌ها در همین کامپیوتر وجود دارد. مثلا آموزش فتوشاپ یا یک نرم افزار کاربردی یا آموزش رایگان سئو، برنامه‌نویسی، طراحی لوگو و هزاران آموزش دیگر که در کامپیوتر باید انجام دهید و به مخاطب خود نمایش دهید. در این روش تنها کافیست از صفحه مانیتور خود اسکرین رکورد گرفته و هر کاری که انجام می‌دهید را ضبط کنید. در اینصورت اصلا نیازی به نمایش چهره شما نیست و این خود یکی از بهترین ایده تولید محتوا بدون چهره به حساب می‌آید.

 

از ماسک‌های متنوع و جذاب استفاده کنید

اگر کارتان به شکلی است که حتما باید جلوی دوربین بیایید و اموری را آموزش دهید یا بلاگری کنید، می‌توانید از ماسک‌های متنوع و جذابی که در بازار موجود است، استفاده کنید. به عنوان مثال در فضای اینستاگرام و یوتیوب افرادی هستند که آواز می‌خوانند و برای اینکه چهره آن‌ها دیده نشود از ماسک‌های تزئینی جذابی استفاده می‌کنند. این نیز خود یک روش برنده برای نشان ندادن چهره است.

 

آموزش آشپزی

برخی از آموزش‌ها مانند آموزش آشپزی اصلا نیازی به دیده شدن چهره شما ندارد بلکه تمام عملیاتی را که انجام می‌دهید باید به افراد نشان دهید. معمولا برای نمایش جذاب عملیات در آشپزی از پایه‌های قابل نصب بر روی سر استفاده کرده و گوشی موبایل را روی آن تنظیم می‌کنند تا از تمامی اموری که انجام می‌دهید از دید مخاطب فیلم‌برداری کند. این روش بسیار جذاب بوده و مخاطبین را مجذوب محتوای شما می‌سازد.

 

نتیجه گیری

اگر به هر دلیلی محدودیت در مقابل دوربین قرار گرفتن دارید، اصلا فکر نکنید که دیگر کار تمام شده و نمی‌توانید برای خودتان فعالیت کرده و محتواسازی کنید. ایده تولید محتوا بدون چهره بسیار است و افراد زیادی هستند که در این حوزه به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند پس شما هم می‌توانید. در این مقاله سعی کردیم چند نمونه عالی از تولید محتوای بدون چهره را ارائه دهیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

سوالات متداول

فضای یوتیوب چون بیشتر آموزش محور است بهتر است از ایده آموزشی برای تولید محتوا بدون چهره استفاده کنید. مانند: آشپزی بدون نمایش چهره در یوتیوب، اسکرین رکورد و آموزش کار با انواع ابزار دیجیتال مانند فتوشاپ و...
تولید محتوا بدون نمایش صورت و چهره مزیت‌هایی را به همراه دارد از جمله: تمرکز بر روی فرآیند کار و آموزش - عدم نیاز به صحبت اضافی و تنها نمایش موضوع اصلی محتوا - مناسب برای افرادی که در مقابل دوربین توانایی صحبت یا تمرکز ندارند.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.