معرفی شغل های پردرآمد برای نوجوانان

از همان قدیم برخی از نوجوانان مسئولیت‌پذیر در امور مختلف کنار پدرانشان کار می‌کردند. اموری مانند کشاورزی و کارگری بسیار مشهود بود. اما حالا در زندگی دیجیتال دیگر نوع تفکرات و کارها تغییر کرده است. در حال حاضر برخی نوجوانان تنها مشغول درس خواندن هستند و برخی دیگر که علاقه‌ای به کار کردن و مستقل بودن دارند، کارهای جالبی را از راه دور و در خانه انجام می‌دهند. امروز تصمیم گرفتیم انواع شغل های پردرآمد برای نوجوانان را نام ببریم.

 

آشنایی با شغل های پردرآمد برای نوجوانان

در حال حاضر مشاغل جذابی داریم و از آنجایی که عموما از زمانی که نوجوان یک گوشی به دست می‌گیرد به دنبال فعالیتی است، می‌تواند بسیاری از گزینه‌ها را با توجه به مهارت‌های کسب شده انجام دهد. برخی از پرطرفدارترین گزینه‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • کسب درآمد از Rubika
  • مقاله نویسی
  • بهینه‌سازی سایت و سئو
  • ضبط و انتشار پادکست
  • ادیت ویدیو و عکس
  • ادمین اینستاگرام
  • طراحی سایت
  • تایپ فایل های صوتی
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی
  • تدریس
  • یادگیری وردپرس
  • افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

 

کسب درآمد از روبیکا

روبیکا یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که امکانات جالبی در دل خود دارد. از قضا در دسترس‌ترین اپلیکیشن است که امکان درآمدزایی را برای افراد مخصوصا نوجوانانی که قصد دارند تازه پا به عرصه کسب درآمد بگذارند، فراهم می‌کند. در این اپ امکان ساخت کانال و صفخاتی وجود دارد تا نوجوان مشغول فعالیت در آن شود. فعالیت‌های محتوایی، قرار دادن عکس و ویدیو! هر چقدر بازدید این صفحات و کانال‌ها بیشتر باشد، از سمت روبیکا امتیازی معادل پول دریافت خواهید کرد. در واقع می‌توان آن را به نوعی تولید محتوا در روبیکا دانست که راحت‌ترین نوع فعالیت بوده و تنها باید علاقه برای محتواسازی و خلاقیت داشته باشید تا بازدید خوبی بگیرید. کسب درآمد از روبیکا یکی از شغل‌های پردرآمد برای نوجوانان می‌تواند باشد که به راحتی می‌توانید از آن به درآمدزایی برسید.

شغل های پردرآمد برای نوجوانان

 

تولید محتوا و مقاله نویسی

برخی افراد از همان بچگی قلم و علاقه خوبی برای نوشتن دارند. چرا نباید از این مهارت خود برای کسب درآمد استفاده کنند؟ قبل‌ترها که خبری از فضای مجازی و سایت و پیج اینستاگرام و بسترهای آنلاین نبود، افرادی که قلم خوبی داشتند به نویسندگی مشغول می‌شدند و با هزار زحمت در بهترین حالت آن را در مجله یا کتاب چاپ می‌کردند و سود چندانی هم برایشان نداشت و بیشتر حرکتی دلی بود. اما در حال حاضر با وجود بسترهای آنلاین و رایگانی که نوجوانان در اختیار دارند می‌توانند مشغول تولید محتوا در یک حوزه یا چند حوزه مشخص شوند.

یا می‌توان برای خود پیج یا سایتی زد و مشغول به بلاگری شد یا اینکه برای سایر پیج‌ها و سایت‌ها مشغول به تولید محتوا شد. انتخاب با خودتان است. هر چقدر مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید قطعا پروژه‌های بهتری دریافت خواهید کرد. برای افزایش مهارت محتوا نویسی شرکت در دوره تولید محتوا و محتوانویسی بهترین گزینه می‌تواند باشد که پس از شرکت در این دوره نوجوانان می‌توانند از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

تولید محتوا و مقاله نویسی

 

سئو و بهینه‌سازی سایت

اگر کمی کار را سخت‌تر کنیم، به سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها می‌رسیم که امری مهم و ضروری است و البته که نیاز به مهارت و افزایش تخصص دارد. در حال حاضر ما نوجوانان بسیاری داریم که با علاقه این تخصص را یاد گرفته و شاید بهترین سئوکاران باشند. اگر واقعا در این زمینه مهارت دارید یا علاقه به یادگیری دارید، بهتر است بدانید که سئو نیز از شغل های پردرآمد برای نوجوانان به حساب می‌آید.

سئو و بهینه‌سازی سایت

 

در حال حاضر شغل سئو برای سایت‌های وردپرسی بسیار جذاب است. سایتی که وردپرسی است خود بهینه و استاندارد است و شما برای شروع کار سئوی خود بهتر است افزونه‌های سئوی وردپرس مانند یواست سئو، افزایش سرعت سایت، آنالیز پیج و … را نصب کنید تا در این مسیر دستیار شما شوند. حال با مهارت‌هایی که دارید و با شرکت در دوره پیشرفته سئو آن را گسترش داده‌اید، می‌توانید در این زمینه به درآمدزایی برسید. برخی شرکت‌ها شما را به عنوان یک نیروی ثابت و دورکار استخدام می‌کنند، برخی سئوی سایت خود را به عنوان یک پروژه درنظر می‌گیرند و با شما بعنوان فریلنسر همکاری می‌کنند.

 

ضبط پادکست

از دیگر شغل های پردرآمد برای نوجوانان، ضبط پادکست است. یا خودتان ایده‌ای برای ارائه دارید که این یک استقلال عالی است یا فردی برای امور خود از شما درخواست می‌کند تا پادکست ضبط کنید. عموما در حوزه‌های انگیزشی، کسب و کاری، مصاحبه بین دو طرف، پزشکی، کتاب و … می‌توان پادکست‌هایی را ایجاد کرد. افراد بسیاری در حال حاضر علاقه‌مند به گوش دادن پادکست‌ها در هر جایی هستند. اگر احساس می‌کنید در این زمینه مهارت دارید پس منتظر نمانید و کارتان را استارت بزنید.

ضبط پادکست

 

ادیت عکس و ویدیو

یکی دیگر از مشاغلی که این روزها واقعا هم زیاد شده و هم ضروری ادیت عکس و ویدیو است. چرا؟ زیرا با افزایش حجم محتواهای تولیدی در اینستاگرام و یوتیوب باید ادیت‌هایی روی عکس و ویدیوها برای جذاب‌تر شدن ماجرا ایجاد شود. معمولا نوجوانان نیز علاقه عجیبی به این حوزه داشته و انواع ادیت برای اپلیکیشن‌های ساده تا حرفه‌ای را می‌آموزند و اجرا می‌کنند. مثلا ادیت با اینشات، کپ‌کات یا حرفه‌ای‌تر در سطح ساخت کلیپ اینستاگرام با پریمیر .
چنانچه در این حوزه مهارت و علاقه دارید، حتما آن را انتخاب کرده و پروژه بگیرید و در خانه مشغول به فعالیت شوید و شک نکنید که یکی از بهترین شغل های پردرآمد برای نوجوانان است.

ادیت عکس و ویدیو

 

ادمینی اینستاگرام

شغل نوپایی که چند سالی‌ است روی کار آمده و ه شاخه‌های مختلفی مانند ادمین مدیریت، ادمین محتوا، ادمین دایرکت و کامنت، ادمین تعامل و … تقسیم می‌شود. برای رفتن در این حرفه حتما باید با فضای اینستاگرام کاملا آشنا باشید و به آن تسلط داشته باشید تا بتوانید پروژه‌های ادمینی بگیرید و مشغول شوید. برای این منظور خودتان نیز باید پیجی از نمونه کارها و آموزش‌های ریز و درشت داشته باشید تا کارفرماها و افرادی که می‌خواهند پیجشان را به ادمین بسپارند به شما اعتماد کرده و با شما کار کنند. عموما امکان ادمینی برای دو الی سه پیج بطور همزمان برای افراد ممکن است و هزینه‌های آن از 5 میلیون به بالاست و این مسئله کاملا به شاخه ادمینی و مهارت‌های شما بسته است. برای ورود به حوزه ادمینی اینستاگرام و آشنایی بیشتر با این روش کسب درآمد برای نوجوانان مقاله آموزش رایگان ادمین اینستاگرام را بخوانید.

ادمینی اینستاگرام

 

طراحی وب سایت

اگر کمی حرفه‌ای‌تر شویم، شغل طراحی سایت در واقع مهارتی است که بسیاری از نوجوانان نیز به آن علاقه‌مند بوده و به آن تسلط دارند. با روی کار آمدن سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، این کار بسیار ساده‌تر شده و بدون کدنویسی می‌توان پروژه طراحی سایت قبول کرد و مشغول به اجرای آن شد. البته باید تسلط خوبی روی مباحث آموزش وردپرس و آموزش ووکامرس داشته باشید. با انجام چند پرژه ابتدایی با قیمت مناسب می‌توانید برای خودتان نمونه کار ایجاد کرده و سایتی را بسازید که در آن نمونه کارهایتان موجود است. با تولید محتوا و نشان دادن خود به کارفرماها می‌توانید پروژه بگیرید و کسب درآمد کنید. چنانچه در این زمینه فعال باشید قطعا می‌توانید بعدها تیم‌سازی کنید و به درآمدهای بسیار بالاتری برسید.

طراحی وب سایت

 

ساخت قالب آماده اینستاگرام

از ادمینی که بگذریم، برخی افراد با نگاه گرافیکی که دارند می‌توانند برای کاور پست‌ها، هایلایت‌ها، برای استوری‌ها و … در اینستاگرام، قالب بسازند. این نیازمند یک دیدگاه گرافیکی با توجه به رنگ‌بندی سازمانی است که برخی افراد واقعا در آن خلاق بوده و به کمک نرم‌افزاهای مختلفی مانند Canva یا فتوشاپ آن را خلق کرده و بصورت لایه باز در اختیارتان قرار می‌دهند تا از آن برای پیج خود استفاده کنید. اگر در این حوزه مهارت دارید، از بهترین شغل های پردرآمد برای نوجوانان به شمار می‌رود.

ساخت قالب اینستاگرام

 

تایپ فایل‌های صوتی

برخی امکان تایپ سریع دارند، و بسیاری از افراد نیز تمایل به تبدیل فایل‌های صوتی و شنیداری به متن دارند. می‌توانید به دنبال چنین پروژه‌هایی باشید و فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کرده و تحویل دهید تا حق الزمه خود را دریافت کنید. در واقع این مهارت را تقریبا تمامی ما داریم و برای انجام آن نیازمند تنها یک گوشی معمولی هستیم.

تایپ فایل‌های صوتی

 

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی

با روی کار آمدن هوش مصنوعی بسیاری از کارها تسریع شد و نه تنها تمامی افراد علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها هستند بلکه نوجوانان نیز زیاد با آن سر و کار دارند. یکی از امکانات ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی است! دیگر نیازی نیست خودتان در نرم افزار پاورپینت تلاش کنید تا یک ارائه و گزارش جذاب بسازید. کافیست اطلاعات را به این هوش مصنوعی بدهید تا برایتان یک پاوپوینت معقول ایجاد کند. این نیز خود یکی از کارهاییست که برای نوجوانان مناسب بوده و به کارشان می‌آید.

ساخت پاورپوینت

 

 

تدریس و آموزش دادن

نوجوانانی که در یک یا چند مورد از درس‌های خود قوی و خوب هستند به راحتی می‌توانند به دیگران و یا همکلاسی‌های خود آن‌ها را آموزش دهند و در ازای آن هزینه‌ای را دریافت کنند. بسیاری از ما این تجربه را داشته‌ایم که وقتی همکلاسیمان موضوعی را به ما تدریس می‌کند آن موضوع را بطور کامل متوجه می‌شویم ولی اگر معلم یا استادی آن موضوع را آموزش دهد به خوبی آن موضوع را یاد نخواهیم گرفت.

 

یادگیری وردپرس (WordPress)

شما با یادگیری وردپرس کلی فرصت شغلی پردرآمد خواهید داشت. وردپرس که سیستم مدیریت محتوای راحتی است فرصت‌های شغلی را مانند:

  • طراحی سایت وردپرسی
  • آموزش دادن وردپرس
  • ادمینی سایت
  • محتوا و محصول گذاری
  • تولید محتوا برای سایت وردپرسی
  • فارسی سازی افزونه و قالب وردپرس
  • نصب وردپرس برای دیگران
  • و…

در اختیارتان قرار خواهد داد. برای یادگیری وردپرس هیچوقت دیر نیست! کافیست به صفحه آموزش وردپرس بروید، ایبوک رایگان آن را دانلود کنید و به دنیای بی انتهای وردپرس وارد شوید.

 

آموزش ICDL

icdl که مهارت‌های کاربردی و الزامی کامپیوتر است، آموزش‌ مجموعه نرم افزارهایی است که هر فردی با هر سمت شغلی و هر سنی حداقل به یکی از آن‌ها نیاز پیدا خواهد کرد. بیشترین کاربرد ICDL را نرم افزارهای مایکروسافت آفیس که شامل ورد، اکسل و پاورپوینت هستند دارند. شما که در سن نوجوانی هستید به راحتی با کامپیوتر خود می‌توانید این نرم افزارهای پرکاربرد را آموزش داده و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

 

همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یکی دیگر از شغل‌ های پردرآمد برای نوجوانان است که تنها کافیست یک سایت وردپرسی با ظاهر کاربر پسند و سئو شده در یک زمینه خاص راه اندازی و بهینه‌سازی کنید و از دیگران بخواهید که محصولات مرتبط خود با حوزه سایتتان را برای فروش به شما بسپارند و از آن‌ها درصد فروش بگیرید. بسیاری از صاحبان کسب و کار هستند که علاقه دارند که بصورت آنلاین نیز محصولات خود را به فروش برسانند ولی نه زمان کافی برای راه اندازی وبسایت دارند و نه می‌خواهند که هزینه زیادی بابت راه اندازی آنلاین شاپ خود بکنند. اینجاست که شما بعنوان یک ناجی با سایت خود به کمک‌شان رفته و به ازای دریافت هزینه، مسئولیت فروش آنلاین کسب و کارشان را برعهده می‌گیرید.

 

 

چرا فریلنسری شغل مناسبی برای نوجوانان است؟

ما مشاغلی را معرفی کردیم که افراد نوجوان به راحتی در منزل انجام دهند و معمولا به این نوع کار کردن فریلنسری می‌گویند. زیرا نوجوانان اکثرا در حال تحصیل در مدرسه بوده و هر روز باید در مدرسه حضور داشته باشند، بنابراین برای فعالیت و کار در بیرون از محیط خانه محدودیت دارند. بهترین نوع فعالیت برایشان در طی تحصیل همین مشاغل فریلنسری است که به راحتی هم به تحصیل خود بپردازند و هم کسب درآمدی داشته باشند.

 

جمع بندی

اگر در سنین نوجوانی به سر می‌برید و تمایل دارید که فرد مستقلی شده و برای خود درآمدی داشته باشید، باید این خبر خوش را به شما بدهیم که خیلی راحت در منزل و در کنار درستان می‌توانید به کسب درآمد بپردازید. در کشور ما مشاغلی هستند که بدون نیاز به حضور و ساعت مشخصی می‌توان مشغول شد و از آن کسب درآمد کرد. در این مقاله مشاغل پردرآمد برای نوجوانان را معرفی کرده و توضیحات لازم را خدمتتان ارائه دادیم.

سوالات متداول

شغل هایی که درآمد خوبی در ایران دارند و نوجوانان می‌توانند آن ها را انجام دهند، سئو - طراحی سایت - ادمینی پیج اینستاگرام - تولید محتوا - ادیت ویدیو و... هستند
شغل های اینترنتی چون وابستگی به زمان و مکان ندارند گزینه‌ای عالی برای نوجوانان دختر و پسر هستند. زیرا دختران و پسران نوجوان به مدرسه می‌روند و باید به دنبال شغل پردرآمدی باشند که در خانه نیز قابل انجام باشد.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.