خصوصی کردن سایت های وردپرسی

سلام دوستای گلم؛

بیشتر وقتایی که میبینیم شخصی سایت خودش رو خصوصی میکنه با خودمون میگیم اینکار چه دلیلی داره؟ خب این موضوع حتما یه بحث امنیتی پشتش هست و واضحه که نویسنده ی مطالب نمیخواد مطالبش رو برای عموم آزاد بذاره یا اینکه نباید افرادی به بخش هایی از سایتش وارد بشن! مثل یک سایت دانشگاهی که محدود به دانشجویان دانشگاه میشه. در این مقاله تصمیم داریم نحوه خصوصی سازی سایت وردپرسی رو با هم بررسی کنیم.

درک موضوع خصوصی سازی در صورت آنلاین بودن!

فرض کنید تصمیم میگیریم تصویر خصوصی یا خاطره ای رو منتشر کنیم و برای برخی افراد به اشتراک بذاریم و دوست ندارید که همه ی افراد این مطالب رو ببینه! یک راه اینه که میتونیم از شبکه های اجتماعی اینستاگرام یا فیس بوک و امثال اینها استفاده کنیم ولی خب شایدم دوست نداشته باشیم این کار رو انجام بدیم پس باید کاری کنیم که بشه این محتوا رو در سایت خودمون منتشر کنیم ولی به صورت کاملا شخصی!

پیشنهاد وردپرس برای خصوصی کردن وبلاگ

وردپرس بخشی داره که میتونه از پسوردهای حافظتی برای نوشته های وبلاگ شما استفاده کنه:

private post

این ابزار خیلی عالیه و به صورت رایگان در سایت وجود داره، این هنریه که برای محتوای سیستم مدیریت محتوا تعبیه شده اما زمانی که میخوایم نوشته رو رو برای برخی کاربران مشخص کنیم نمیتونیم این کار رو انجام بدیم و نوشته ی ما از دید تمامی کاربران پنهان میشه!

بحث دیگه ای که وجود داره دکمه ی پنهان سازی سایت وردپرسی از دید موتورهای جستجو هستش که سعی میکنه محتوای سایت شما رو از چشم موتورهای جستجوگر مخفی کنه اما این مورد از بازدید افرادی که مستقیما وارد سایت میشن جلوگیری نمیکنه. برای تنظیم این گزینه باید به بخش تنظیمات>> خواندن بریم:

  آموزش تبدیل فرمت HEIC به JPG در تصاویر وردپرس

search engine

موارد بیشتری وجود دارند که باعث خصوصی شدن وبلاگ شما میشن؛

ابزارهای خصوصی سازی وبلاگ وردپرسی

افزونه هایی در این راستا وجود دارند که میتونن کمک بزرگی برای ما باشند. این افزونه ها عملکرد سایت وردپرسی رو گسترش میدن. اما یه موردی هست که تا حد زیادی امر مهمی محسوب میشه! اونم اینه که اگه افزونه های غیر استاندارد داشته باشید یا قالب شما دچار مشکلاتی باشه این افزونه ها به درستی کار نمیکنند و یا حتی در بعضی موارد ممکنه سایت رو دچار مشکلات زیادی کنند.

افزونه Private only

private only

این افزونه توسط منبع اصلی وردپرس ایجاد شده و در سایت های مختلف بارها از اون تعریف شده است. بسیار مفیده و بزرگترین خصوصیت آن پنهان کردن سایت از دید خوراک ها می باشد. یعنی به شما این امکان رو میده که یک صفحه خاص برای اینکار ایجاد کنید.

 

دانلود صفحه افزونه

 

 

افزونه Absolute Privacy

یکی دیگه از افزونه هایی است که تنظیماتی برای بلاک کردن محتوای سایت شما با ایجاد حالت ثبت نامی داره.

 

دانلود صفحه افزونه

 

افزونه More Privacy options

این افزونه بسیار مفیده. اگه از حالت چند سایتی استفاده میکنید با این افزونه میتونید محتواهای مورد نظر سایت رو خصوصی سازی کنید.

 

دانلود صفحه افزونه

 

افزونه Private content

این افزونه محتوای سایت شما رو محدود به کاربران شما میکنه. اما خصوصیات عالی اون در اینه که میتونید محتوای پست ها رو برای کاربرها با استفاده از شورت کدها محدود کنید.

 

دانلود صفحه افزونه

 

 

به افرادی که میخوان از این امکان برای سایتشون استفاده کنند استفاده از افزونه ی private only  هستش. اما قبلش یادتون باشه کاملا مشکلات سایت خودتون رو بررسی کنید تا بعد دچار مشکل نشید.

موفق باشید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.