دراپ باکس محلی امن برای نگهداری نسخه های پشتیبان

سلام دوستای خوبم؛

همه ی ما با واژه ی نسخه ی پشتیبان یا بک آپ آشنایی داریم! در واقع بک آپ گرفتن از سایت ها کاری زمان بر و خسته کننده است به همین خاط متاسفانه خیلی از افراد از این عمل چشم پوشی میکنند و بعدها عواقبش رو می بینند! بهتره بگم صرف نظر کردن از تهیه نسخه پشتیبان یکی از ریسک های بزرگی هست که سایت شما رو تهدید میکنه پس به این نتیجه میرسیم که باید بهش اهمیت بدیم اما چطوری اینکار رو انجام بدیم تا اینقدر زمان از ما نگیره؟!

قوانینی که در تهیه نسخه پشتیبان باید در نظر گرفت

اگه دوست دارید که فایل های سایتتون همیشه سالم و زنده بمونن همونطور که گفتیم باید به طور منظم از سایت بک آپ بگیرید. در مورد افزونه هایی که این کار رو انجام میدن زیاد صحبت کردیم که میتونید استفاده کنید! اما الان یه لیستی از قوانین موجود برای نسخه های پشتیبان آماده کردم که با هم مرور کنیم:

نگهداری و حفظ آخرین نسخه های پشتیبانی سایت و جداول پایگاه داده ها
قبل از اینکه مورد تازه ای رو در سایت نصب کنید حتما از سایت بک آپ بگیرید
سه نسخه ی بک آپ سایت رو در سه جای مختلف نگهداری کنید : اکانت ایمیل خود، هارد اکسترنال و دی وی دی
نسخه های پشتیبان خود را چک کنید تا حاوی فایل های اسپم و مخربی نباشند!

پیروی از این قوانین اطمینان بیشتری رو به شما میده تا بدونین اطلاعات شما هرگز از بین نمیره. حالا یه محیط دیگه ای که میشه راحت باهاش کار کرد و واقعا هم مطمئنه و میتونم بگم درصد خطای اون خیلی کمه دراپ باکس هستش! برنامه ی امروز ما هم اینه که بهترین افزونه هایی که در این زمینه فعالیت میکنند رو معرفی کنیم و نحوه ی عملکردشون رو بگیم.

اول از همه ترجیح میدم یه توضیحی در مورد دراپ باکس بدم! دراپ باکس سایتی هستش که فضای رایگانی رو در اختیار شما قرار میده تا بتونین مثل یک هاست اضافی تموم اطلاعات اضافیتون رو در اونجا ذخیره کنید و هر زمان که خواستید استفاده کنید. فضای رایگانی که دراپ باکس به شما میده حدود ۲ گیگابایت هستش و اگه نیاز به فضای بیشتر از این دارید راه هایی داره! اگه افرادی رو دعوت کنید به شما فضای بیشتری میده در غیر اینصورت باید هزینه ی اضافی بپردازید.

  ساخت سیستم تیکت در وردپرس با افزونه پشتیبانی وردپرس نیر وب

 

Dropbox

 

اتفاقا این محیط برای نگهداری نسخه ی پشتیبان سایت شما محیطی فوق العادست! من امروز دو تا افزونه ی فوق العاده در این زمینه رو میخوام بهتون معرفی کنم که به صورت کاملا اتوماتیک و با تنظیم زمان مشخص از سایت بک آپ میگیره و به دراپ باکس منتقل میکنه.

WordPress backup Dropbox

WordPress-Backup-to-Dropbox

این افزونه قبلا توسط آقای حاجی محمدی معرفی شده و برای دانلود قرار گرفته است.
افزونه ی رایگانیه که به صورت کاملا اتوماتیک از سایت شما بک آپ تهیه میکنه که این نسخه شامل فایل ها و پایگاه داده ی سایت شماست.به راحتی میتونید با مشخص کردن زمان به افزونه برنامه بدید. روش انتقال نسخه ی پشتیبان به دراپ باکس هم خیلی ساده هستش! به اینصورت که شما بعد از نصب افزونه فقط کافیه لینک اکانت خودتون رو در دراپ باکس به افزونه بدید تا مسیر رو خودش تشخیص بده.

Wp Dropbox Dropins

WP-Dropbox-Dropins

این افزونه نیز یکی دیگه از افزونه های رایگانه که فایل های شما رو به صورت دستی در دراپ باکس ذخیره میکنه. از دو مولفه ی بسیار ساده تشکیل شده:
Saver و Chooser
مولفه ی Saver فایل های شما رو داخل دراپ باکس ذخیره میکنه. شما فقط کافیه بر روی فایلی که میخواهید ذخیره بشه کلیک کنید و باقی کارها خودش حل میشه!
مولفه ی chooser فایل شما رو از دراپ باکس به سایت منتقل میکنه.
این مولفه ها به صورت جاوا اسکریپت هستند واسه ی همینه که خیلی راحت میشه باهاشون کار کرد.

 

دانلود صفحه افزونه

 

اگه بحث مقایسه و نظر شخصی من باشه واقعا نمیتونم بین این دو تا افزونه یکی رو انتخاب کنم چون من به شخصه به هر دوی اینها معتقدم و پیشنهاد میکنم که هر دو مورد رو تست کنید و با هر کدوم که احساس راحتی بیشتری کردید استفاده کنید.

پیروز باشد

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.