آموزش ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده

گاهی بنا به دلایل متعددی امکان باز کردن قفل گوشی سامسونگ خود را نداریم، به عنوان مثال به تازگی رمز آن را عوض کردیم و حال فراموشمان شده که چه رمزی روی آن گذاشتیم. سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان یک گوشی قفل شده را ریست کرد؟ آیا اصلا چنین چیزی امکانپذیر است؟ در این مقاله تصمیم گرفتیم راه‌های ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده را با هم بررسی کنیم.

 

روش های ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده

برای اینکه بتوانیم مجدد از گوشی خود استفاده کنیم باید رمز آن را بزنیم و از حالت قفل خارج کنیم. اما به هر دلیلی رمز آن را فراموش کرده و امکان باز کردن گوشی را نداریم؛ در اینصورت تنها یک راه باقیست و آن هم ریست کردن گوشی سامسونگ در حالت قفل است. در ادامه چندین روش را با هم امتحان می‌کنیم تا شما بتوانید هر کدام که برایتان راحت‌تر است را انتخاب نمایید.

 

ریست کردن گوشی سامسونگ با دکمه یا حالت ریکاوری

ریست کردن گوشی Samsung قفل شده با دکمه و به روش ریکاوری یکی از روش‌های اصولی است که می‌توان از آن کمک گرفت. برای این منظور ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کرده. حال مراحل زیر را یکی یکی انجام دهید:

  • دکمه پاور و افزایش صدا را به مدت 10 ثانیه فشار داده تا صفحه آپدیت نرم‌افزار نمایان شود. در این حالت معمولا گوشی به لرزش درمی‌آید و تا زمانی که به این حالت است دکمه‌ها را رها کنید. چنانچه پیام No Command دریافت کردید، چند دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه خود وارد حالت ریکاوری شود.
  • حالا در همان حالت ریکاوری دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را با هم فشار دهید تا وارد مرحله ریست فکتوری شود. حال برای تایید این مرحله روی دکمه پاور از روی صفحه بزنید.
  • در نهایت گزینه Yes-Delete All User Data را برای انجام دستور بزنید.

ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده

 

با انجام مراحل بالا گوشی ریست فکتوری شده و به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد. حواستان باشد پس از اتمام عملیات روی گزینه Reboot Now بزنید تا گوشی بطور خودکار ریست شود.
توجه داشته باشید که اگر در طی عملیات هرجا حس کردید که با مشکل مواجه شدید دکمه پاور را چند لحظه نگه دارید تا گوشی خاموش شده و مجدد مراحل را از سر بگیرید.

 

ریست کردن گوشی سامسونگ قدیمی

اگر گوشی شما از نسخه بروز استفاده نمی‌کند و قدیمی است، جای نگرانی نیست زیرا امکان ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده قدیمی نیز وجود دارد. برای این منظور دستورات زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس روی گزینه Backup & Reset بزنید.
  • در این مرحله گزینه Factory Data Reset را یافته و روی آن بزنید.
  • حال در صفحه جدید روی گزینه Reset Device بزنید.
  • حالا با زدن روی گزینه Erase Everything، تمامی اطلاعات پاک شده و گوشی شما ریست فکتوری می‌شود.

ریست کردن گوشی سامسونگ قدیمی

 

ریست سامسونگ قفل شده با حساب کاربری گوگل

از این روش با کمک اشتباه زدن رمز عبور گوشی می‌توان استفاده کرد. یعنی چطور؟ مراحل زیر را انجام دهید:

  • چند بار رمز عبور گوشی خود را به اشتباه وارد کنید. حال با یک اعلان مواجه می‌شوید که باید گزینه Forgot Pattern را بزنید.
  • در اینجا از شما حساب گوگل یا اطلاعات بک آپ پین را می‌خواهد که می‌توانید اطلاعات حساب گوگل خود را وارد نمایید.
  • حساب گوگل را انتخاب کرده و روی گزینه Account unlock بزنید.
  • بعد از این کار، قفل گوشی شما برای مدت کوتاهی باز می‌شود و می‌توانید به تنظیمات آن رفته و پسورد یا پترن را عوض کنید.

ریست با حساب کاربری گوگل

این روش برای گوشی‌های قدیمی‌تر یا اندروید 4.4 به پایین جوابگو نیست.

 

ریست گوشی سامسونگ با کد

یکی دیگر از روش‌های ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده، استفاده از کد دستوری است. کدهایی مانند *2767*3855# ، *2767*3855# و *2767*2878#  از رایج‌ترین کدها برای ریست کردن گوشی است. اما گوشی شما حتما باید از حالت قفل خارج باشد وگرنه نمی‌توانید این کدها را شماره‌گیری کنید.

 

ریست از طریق تنظیمات بدون پاک شدن اطلاعات

آیا می‌توان گوشی را بدون پاک شدن اطلاعات به حالت کارخانه برگرداند؟ این سوالی است که بسیاری افراد واقعا درگیر آن هستند. در گوشی‌های جدید Samsung این امکان برای افراد وجود دارد و اطلاعاتی مانند اطلاعات حساب ها، برنامه ها و داده های شما سر جای خود باقی می‌ماند. برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از بخش تنظیمات گوشی، گزینه Backup and reset را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Reset settings را بزنید.
  • گزینه Reset settings را تایید کنید.
  کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ۴ روش تضمینی

ریست از طریق تنظیمات بدون پاک شدن اطلاعات

با این کار اطلاعات شما پا برجاست و گوشی شما کاملا ریست شد.

 

ریست با پل اشکال زدایی

این روش در حذف رمز عبور گوشی بسیار ساده و سریع است. در این روش کامپیوتر شما باید از روش اتصال ازطریق پل اشکال زدایی اندروید پشتیبانی کند. حال مراحل زیر را انجام دهید:

  • گزینه USB Debugging را بر روی کامپیوتر خود فعال کرده و سپس گوشی سامسونگ خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  • حال روی گزینه Start کلیک کرده و Run را از منو انتخاب کنید. حال cmd و کلید اینتر را بزنید. حال دستور adb shell rm /data/system/gesture/.key را وارد کرده و اینتر را بزنید.
  • حال گوشی شما ریست شده و دیگر برای ورود به آن نیازی به رمز عبور ندارید.

 

اپلیکیشن 4ukey

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توان از آن در این زمینه یعنی ریست کردن گوشی Samsung قفل شده استفاده کرد، Tenorshare 4uKey است. در واقع کمک گرفتن از این اپ نیز یکی از راه‌های کاربردی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • نرم افزار Tenorshare 4uKey برای اندروید را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • حال گوشی موبایل خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  • ار رابط کاربری نرم افزار، گزینه Remove Screen Lock را برای حذف به کمک رمز عبور انتخاب نمایید.
  • حال دکمه start را بزنید و منتظر بمانید تا اطلاعات حذف شده و گوشی ریست شود.

اپلیکیشن 4ukey

 

ریست از راه دور با find my device

این روش نیز ریست کردن گوشی قفل شده سامسونگ از راه دور بدون دسترسی به گوشی است. با این روش باید گوشی شما به حساب جیمیل متصل بوده و گزینه Find My Device حتما فعال باشد. حال دستورات زیر را انجام دهید:

  • با کمک مرورگر وب به آدرس https://www.google.com/android/find وارد شوید.
  • پس از ورود گوشی شما و نام آن را در صفحه نشان می‌دهد. حال تنها کافیست روی گزینه  ERASE DEVICE بزنید.
  • حال در صفحه بعدی روی گزینه Erase برای پاکسازی و ریست شدن گوشی بزنید.
  • حالا گوشی شما ری‌استارت شده و به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد.

ریست از راه دور با find my device

 

اپلیکیشن find my mobile android device manager

معمولا اپلیکیشن find my mobile را برای امنیت گوشی موبایل پیشنهاد می‌کنند. با کمک این اپ در زمانی که گوشی شما گم شده یا دزدیده می‌شود، می‌توانید رد آن را زده یا بطور کامل اطلاعات آن را ا ریست کردن گوشی حذف کنید. در این روش با کمک Samsung Recovery Tool عملیات را انجام می‌دهیم. در این روش اینترنت دستگاه باید روشن باشد، سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • با مرورگر وب وارد امکان find my device از گوگل شوید. با حساب کاربری که گوشی شما با آن فعال است. چنانچه با تایید دو مرحله‌ای فعال هستید باید کد تایید را وارد نمایید.
  • حال برای حذف تمامی داده‌ها کافیست به Settings > Devices > Erase بروید و عملیات پاکسازی داده‌ها را انجام دهید.
  • در اینجا گزینه Erase phone data قابل مشاهده است که باید آن را انتخاب کنید. حال گزینه Erase را برای ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده به تنظیمات کارخانه انتخاب کنید.
  • بعد از چند دقیقه کار تمام است و گوشی شما به حالت کارخانه رفته و تمامی اطلاعات آن پاک می‌شود.

 

نکات مهم قبل از انجام ریست کردن سامسونگ

همانطور که می‌دانید در اکثر مواقع با ریست کردن گوشی تمامی اطلاعات آن حذف شده و در واقع گوشی به حالت روز اول درمی‌آید. بنابراین لازم است نکاتی را قبل از انجام عملیات ریست کردن گوشی Samsung قفل شده بدانید.

  • اگر اطلاعات گوشی خود را نیاز دارید حتما از آن نسخه پشتیبان تهیه کرده و در جایی امن ذخیره کنید. زیرا با انجام ریست فکتوری گوشی، تمامی داده‌های شما حذف شده و تنها چیزی که باقی می‌ماند، سیستم اندروید گوشی است.
  • اطلاعات جیمیلی که گوشی به آن متصل است را داشته باشید در غیر اینصورت پس از ریست شدن برای وارد کردن رمز به مشکلاتی می‌خورید.

 

جمع بندی

گاهی بنا به دلایلی مجبور به ریست کردن گوشی خود می‌شویم اما این مهم است که آیا گوشی ما در حالت قفل قرار دارد یا خیر. چنانچه قرار باشد گوشی قفل شده را ریست کنید، راهنمای امروز به شدت به کارتان می‌آید و می‌توانید با کمک آن عملیات ریست کردن را انجام دهید.

سوالات متداول

ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کرده و بعد از آن دکمه پاور و افزایش صدا را به مدت 10 ثانیه فشار داده تا صفحه روشن شود. در این حالت معمولا گوشی به لرزش درمی‌آید و تا زمانی که به این حالت است دکمه‌ها را رها کنید. چنانچه پیام No Command دریافت کردید، چند دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه خود وارد حالت ریکاوری شود. حالا در همان حالت ریکاوری دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را با هم فشار دهید تا وارد مرحله ریست فکتوری شود. حال برای تایید این مرحله روی دکمه پاور از روی صفحه بزنید. در نهایت گزینه Yes-Delete All User Data را برای انجام دستور بزنید.
اگر گوشی سامسونگ قدیمی دارید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس روی گزینه Backup & Reset بزنید. در این مرحله گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید. حال در صفحه جدید روی گزینه Reset Device بزنید. حالا با زدن روی گزینه Erase Everything، تمامی اطلاعات ریست می‌شوند.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.