بهبود ویرایشگر وردپرسی به کمک افزونه

 

سلام به همه ی وردپرسی ها؛

دیروز درباره ی گسترش ویرایشگر وردپرسی صحبت کردیم و قرار شد که افزونه هایی هم در این زمینه به شما معرفی کنم.پس بی وقفه میرم سراغ بحث امروز!

گسترش ویرایشگر وردپرس با افزونه های مفید

مواردی که در دوره ی قبل گفته شد هیچ احتیاجی به افزونه نداشت و هر فردی میتونه در پنل وردپرسی این تنظیمات رو به راحتی انجام بده که البته تا حد زیادی انجام اونها ضروریه.
اما در این راستا افزونه هایی هم روی کار اومدن که خیلی امکانات خوبی رو به ویرایشگر میدن. بعضی از این امکانات واقعا ضروری و مورد نیازه.

Tiny MCE Advanced

ax-8

این افزونه جدولی از امکانات خودش رو در اختیار شما قرار میده که میتونید با درگ و دراپ کردن اونها رو به بخش ویرایشگر اضافه کنید.

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

WP Edit

ax-9

این افزونه یه جورایی قفل ویرایشگر رو میشکنه و بدون اینکه شما از اچ تی ام ال و سی اس اس چیزی بدونید، میتونید هر خصوصیتی رو ایجاد کنید.یعنی به راحتی کدهای کوتاه شده رو میشه باهاهش ایجاد کرد.

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

WP Super Edit

این افزونه یه جورایی باعث گسترش افزونه ی Tiny MCE میشه یا به عبارتی دیگه گسترش یافته ی افزونه است.

 

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

 

CK Editor

آخرین افزونه ایست که در گروه افزونه های جایگزین قرار داره. اما این افزونه اصلا قصد توسعه ی افزونه های قبلی رو نداره و یک متد تازه ای رو ایجاد میکنه! که با عنوان WYSIWYG یاد میشه. در واقع بهتره بگم ویرایشگری از گیت هاب هستش.

  خطای Reset کلمه عبور در وردپرس + راه حل آن

ax-10

 

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

Visual Editor font size

خیلی وقتا کاربران وردپرس به ریز بودن نوشته ها در سایت شکایت دارند و خیلی وقتا هم شنیدم که میگن اونقدر توی سایت نوشته ها ریز به نظر میرسه که به درد نمیخوره! این افزونه میتونه این مشکل رو تا حد زیادی برطرف کنه.

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

HTML Editor syntax Highlighter

ax-11

این افزونه برای علاقه مندان به ویرایشگر متنی تعبیه شده. ویرایشگر متنی وردپرس رو به ویرایشگرهای نرم افزاری تبدیل میکنه و با توجه به رنگ بندی کدها به شما تحویل میده.

 

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

 

Visual Editor Custom Buttons

ax-12

تمامی مواردی که تا اینجا اضافه کردیم، کاربردی و عملکردی خاص رو به صورت شخصی سازی شده برای شما در بر نداشت! حالا میخوایم عملکردهایی که طبق سلیقه شخصی هست رو اضافه کنیم. چه طوری؟ این افزونه به ما کمک میکنه تا اینکار رو انجام بدیم!

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

Client-proof visual Editor

ax-13

این افزونه بیشتر به حالت تصویری آیکون ها رو نمایش میده و زیاد میز کار رو شلوغ نمیکنه.یعنی میتونم بگم افزونه ی سبک و در عین حال کاربردی است.

 

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

اگه بخوام از مطلب این دو دوره نتیجه گیری کنم، ترجیح میدم اول از همه ویرایشگر وردپرسم رو تنظیم کنم و بعد از اون اگه نیاز به افزونه داشتم از افزونه های Tiny MCE  و HTML Editor syntax Highlighter استفاده میکنم.

شاد باشید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.

دیدگاه‌های این نوشته جدید ترین ها شاخص

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید من میخوام توی پستای سایتم برای عنوان بندی های تگ اچ یک و اینا کنارش از فونت ایکون استفاده کنم میخواستم ببینم میشه؟
    اگه اره راهش چی هستش
    یا میشه به صورت سی اس اس تعریف کنم و توی ویرایشگر فراخوانش بدمو متن دلخواه بنویسم؟
    خیلی ممنون

  2. 9 سال عضو همیار وردپرس

    سلام.
    من از ویرایشگر WP Edite استفاده میکنم داخل پستی که مینویسم یه سری کلمات رو لینک دار میکنم ولی وقتی اون مطلب رو به دید کاربری میبینم همون کلمات به رنگ دیگه ای درمیان من میخوام به رنگ متن اصلی باشن. البته تنظیمات قالب رو هم چک کردم درست نشد.
    قبلا از Tiny MCE استفاده میکردم این مشکل رو نداشتم حتی همون پست هایی که با Tiny نوشتم این مشکل رو ندارن.
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

  3. 9 سال عضو همیار وردپرس

    سلام
    یعنی چی اول از همه ویرایشگر وردپرس رو تنظیم کنیم؟
    و اینکه افزونه ای که کامل ترین امکانات اعم از شکلک و … رو به محیط ادیتور اضافه کنه(مخصوصا برای مشتری) چی هست؟ چی رو پیشنهاد میکنید؟

    راستی بدونِ افزونه و با کدنویسی نمیتونیم این امکانات رو به محیط ادیتور اضافه کنیم؟؟

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      منظور اینه که روی بخش متنی تنظیم کنید و بذارید.
      باید از افزونه ی tiny mCE استفاده کنید

      خیر

  4. سلام ، می بخشید برای گذاشتن تب در داخل متن یک پست آیا با این افزونه ها امکانپذیر است؟ یا نیاز به افزونه خاصی است. اگر افزونه دیگه ای می خواد میشه آموزش بدید مثلا wordpress-post-tabs.1.6  یا  tabby-responsive-tabsتب منظورم یک باکس هست که در بالا یک منوی کوچیک داره که با زدن هر یک پنجره ای نو در باکس ایجاد میشه مثلا یکی به اسم توضیحات، یکی به اسم دانلود، یکی به اسم مثلا شرکت سازنده و …لطفا اینو آموزش بدید خانم مهندس . بازم از تیم کاربلد شما سپاسگذارم.

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      با توجه به قالبتون باید افزونه نصب کنید