40.000 تایی شدیم!

40.000 تایی شدیم!

سلام دوستان!

چند روز پیش –  12 مهر 1394 –  تعداد دیدگاه‌های تایید شده در همیار وردپرس از مرز 40.000 گذشت. ما هم این اتفاق را بهانه کردیم تا کمی خودمانی با شما در مورد بخش دیدگاه‌ها و پرسش و پاسخ صحبت کنیم.

اگر فرض کنیم 10 درصد دیدگاه‌های تایید شده پرسش نبوده اند، در مدت حدود چهار سال و نیم کار  همیار وردپرس شما دوستان حدود 16.000 سوال(فقط در بخش دیدگاه‌ها) از همیار وردپرس پرسیده اید و همکاران تحریریه همیار وردپرس نیز به همین میزان پاسخ گو بوده اند.که البته این میزان با شتابی بالا در حال افزایش است (به عنوان مثال 8000 هزار عدد از این پرسش و پاسخ ها برای همین 3 ماه اخیر بوده است!)

یعنی در هر ماه بیش از 1000 سوال پرسیده و بیش از 1000 پاسخ نیز(فقط در بخش دیدگاه‌ها) درج می‌شود.ما به این اعداد افتخار می‌کنیم.

مدتی پیش یکی از کاربران به من اطلاع داد که سایت‌های دیگر مطالب ما را به نام خودشان منتشر می کنند. در جواب ایشان بعد از تشکر گفتم مهم نیست از روز اول هم این مسائل بوده، اما مگر می شود که کاربری از افزونه یا قالبی استفاده کند و درمورد آن سوالی نداشته باشد؟ کسی که خودش با آن افزونه یا قالب کار نکرده و فقط حاصل تلاش دیگران را برداشته است، نمی تواند پاسخ‌گوی سوالات باشد! اینجاست که سایت مرجع مشخص می شود.این وجه تمایز ما است.

چرا دیدگاه ها دیر جواب داده می شوند؟

رسیدیم به حرف‌های خودمانی. مدیران و نویسندگان همیار وردپرس در تلاش هستند سوالات و مشکلات دوستان وردپرسی را در کمتر از 24 ساعت پاسخ بدهند.حتی خیلی وقت ها این عدد به کمتر از 10 دقیقه هم می‌رسد، اما چرا برخی سوالات مدت بیشتری برای پاسخ‌گویی در انتظار می مانند؟

مطالب قدیمی:

همیار وردپرس در بیش از چهار سال از تاسیس سایت، نویسندگان مختلفی را در تحریره خود داشته و برخی از این نویسندگان، دیگر با ما همکاری ندارند. این مسئله باعث شده روند پاسخ‌گویی به سوالات مربوط به مطالب آنها کمی با تاخیر انجام شود.

برخی از سوالات نیاز به برسی بیشتر دارند:

سوالاتی که در همیار وردپرس مطرح می شود معمولا مربوط به یک مشکل یا خطا است و نویسندگان ما باید این مشکل را برسی کنند. به همین دلیل حتی پاسخی یک خطی ممکن است یک روز جستجو را پشت خود داشته باشد. همچنین گاهی نیاز هست که مطلب، قالب یا افزونه ای بروزرسانی شده تا مشکل رفع گردد و یا حتی برای برخی خطاها، خود تیم هم باید صبر کند تا سایت‌های اصلی سازنده قالب یا افزونه، آن مشکل را پیگیری کنند.

پاسخ به سوالات 50 درصد کار است:

همیار وردپرس هر روز با مطالب جدید و مفید بروز می‌شود. همچنین مطالب قدیمی نیز تغییر کرده و همکاران ما مطالب را بعد از انتشار رها نمی کنند. در کنار کارهای دیگر شرکت و همچنین انتشار و بروزرسانی  مطالب، ممکن است برخی روزها حتی تمام ساعات کاری به پاسخ‌گویی به سوالات اختصاص داده شود. و این روند حتی در روزهای جشن و تعطیلات هم ادامه دارد. پس مشخص است که ما نمی‌توانیم چیزی مثل چت آنلاین داشته باشیم چون در این صورت صدها کاربر منتظر یک نفر می‌مانند و حتی شاید نشود پاسخ همان یک کاربر را بصورت آنلاین یا تلفنی داد.

جا دارد این نکته هم ذکر شود که در بیشتر سایت‌های جهانی، خیلی از سوالات ماه‌ها بی‌جواب می‌مانند و هیچ‌وقت پاسخی به آنها داده نمی‌شود. اما کیفیت و پاسخ‌گویی همیار وردپرس باعث شده انتظار از تیم همیار وردپرس بسیار بالا باشد.

خوشبختانه بیشتر دیدگاه‌های پرسیده شده در همیار وردپرس موارد فنی هستند که امیدواریم پاسخ گو بوده باشیم. اما بعضی دیدگاه‌ها رنگ دیگری دارند. (امیدوارم از صراحت این حرف‌ها کسی رنجیده نشود برای چند خط می خواهم روراست باشم)

بعضی از دوستان بخش دیدگاه ها را محل تبلیغ سایت یا شرکت خود می‌بینند و سعی می‌کنند با فرستادن پیغام های تشکر و … برای خود backlink جمع کنند. مشخص است که این نوع پیغام ها کاملا از پیغام های تشکر واقعی و سوالات اصلی قابل تمیز دادن است.

اندک شماری هم اگر به پاسخ خود نرسند یا اگر دچار مشکلی شوند با لحنی غیر قابل باور و با الفاضی که برای دشمن هم مناسب نیست!با بددهنی و … جواب ما را می دهند.

و در اخر بسیاری از دوستان، ما را با اظهار لطف و حس خوبشان، شرمنده می کنند. ما با علاقه به گسترش وردپرس تلاش می کنیم و انتظار کوچکترین تشکری نیز نداریم. با دیدن هر سایت موفقی که شما طراحی می کنید خوشحال می شویم و حس می کنیم قدم در راه درستی گذاشته‌ایم. موفقیت شما موفقیت ما است.

 

قدم های پیش رو

همیار وردپرس تلاش کرده است در طول فعالیت خود همیشه یار دوستان وردپرسی فارسی زبان باشد و قصد دارد حتی بیش از این هم فعالیت داشته و نواقص کوچک خود را رفع کند. ما دوست داریم همیشه الگو باشیم.

به همین دلیل مدتی است که راه‌کار‌های زیر را نیز به مجموعه فعالیت های خود افزوده‌ایم

  1. سال گذشته قالب سایت تغییرات زیادی کرد و باکس جستجوی بزرگی در بالای سایت قرار گرفت تا کاربران را ترقیب کند در بین صدها مطلب همیار وردپرس با یک جستجوی ساده به پاسخ خود برسند
  2. تیم تحریریه سعی می کند با توجه به سوالات و مشکلات مطرح شده در دیدگاه‌ها، مطالب و آموزش‌ها را بروز کند. تا هر روز مطلبی کامل‌تر داشته باشیم
  3. سعی شده است برای تمام مطالب همیار وردپرس – مخصوصا مطالب پرطرفدار – آموزش ویدئویی تهیه گردد. تا بیشتر پرسش ها در این آموزش به صورت تصویری پاسخ داده شود.
  4. بسیاری از کاربران ما نمی دانند سوالات خود را در کجا مطرح کنند به همین دلیل بخش پرسش و پاسخ تاسیس شد تا با کمک خود شما، مرکز پاسخ گویی به سوالات مرتبط با وردپرس باشد.

ask.hamyarwp.com

ما هنوز راه زیادی در پیش داریم. امیدواریم در این راه همیار “همیار وردپرس” باشید. مثل همیشه متشکریم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.